مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر گفت: سپاه پاسداران نهادی است که برای رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی تأسیس شده است.
کد خبر: ۸۵۱۲۸۷۹
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴

حجت‌الاسلام حسین محمدی ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی است که برای رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی تأسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 1358 و در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بنا به فرمان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شد، تصریح کرد: این نهاد با همکاری جمعی از جوانان غیور و انقلابی، عده‌ای از دلسوختگان راستین و پیروان صدیق ولایت فقیه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابتدا جزو نیروهای شهری محسوب می‌شد، افزود: با توجه به شرایط خاص جامعه و پراکندگی قوای انتظامی، این نهاد ماموریت حفظ نظم و امنیت عمومی را عهده‌دار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر با بیان اینکه با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، این نهاد مقدس با بسیج نیروهای مردمی به دفع حملات دشمنان پرداخت، اضافه کرد: سپاه پاسداران برای حفظ و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی به صحنه‌های مبارزه علیه استکبار جهانی پا گذاشت.

وی در ادامه با اشاره به اهداف تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: سپاه پاسداران نهادی است که برای رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی تأسیس شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: نامگذاری سالروز ولادت سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) به نام روز پاسدار از این رو بوده است که سپاه، آرمانی بزرگ و مقدس دارد و آن حفاظت و نگهبانی از نظام و حکومتی است که بر اساس اسلام ناب محمدی (ص) بر پا شده است.

وی با تاکید بر اینکه ایثار و فداکاری برای حفظ نظام اسلام و دستاوردها و اصول آن، آرمانی است که سپاه پاسداران با درس‌آموزی از حماسه حسینی، آن را خط مشی خود قرار داده است، گفت: وظیفه پاسداری از دین و خلق خدا، رسالت بزرگی است، برای همین است که امام حسین (ع) آن بزرگ پاسدار الهی، برای دفاع از کیان اسلام، مرگ سرخ را به زندگی ننگین ترجیح داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر با بیان اینکه پاسدار، واژه‌ای است که در فرهنگ انقلاب اسلامی، حکایت از روحیه شجاعت، شهامت، فداکاری و از خودگذشتگی دارد، گفت: در این فرهنگ، پاسدار حقیقی می‌کوشد، تا سر حد توان جلوه‌گر صفات والای حسینی باشد.

وی با تاکید بر اینکه پاسدار حقیقی عملا از هرگونه ذلت و خواری در برابر دشمن می‌پرهیزد، گفت: امروز پاسداران انقلاب اسلامی با الگوگیری از آن مولای گرامی، می‌کوشند از دست‌آوردهای انقلاب اسلامی ایران، پاسداری کنند.

محمدی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام حسین (ع) در راستای جهاد در راه خدا و همچنین دفاع از دین در برابر متجاوزان و پاسداری از حرمت دین اسلام، افزود: اینک پاسداران سپاه انقلاب اسلامی، می‌کوشند تا با اسوه قرار دادن آن امام آزاده، رهرو راه او باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات