خبرهای داغ:
دهم و یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری؛

رزمایش بیت‌المقدس در نهاوند برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند از برگزاری رزمایش بیت‌المقدس در دهم و یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری در نهاوند خبر داد و گفت: مأموریت اصلی رزمایش بیت المقدس در مرحله اول دفاع از کوی و برزن است.
کد خبر: ۸۵۱۲۸۷۷
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸

کامران کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند از برگزاری رزمایش بیت‌المقدس در نهاوند خبر داد و اظهار داشت: این رزمایش در دهم و یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری با حضور سه گردان بیت المقدس حوزه‌های مقاومت بسیج حضرت رسول (ص)، شهید همت و شهید سلگی شهر فیروزان در سطح شهرستان و حومه در محل اردوگاه قدس شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری این سه گردان، سه مرحله حفظ و انسجام، آمادگی جسمانی و مرحله تیراندازی را با موفقیت طی کرده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند ابراز داشت: در حال حاضر نیز طراحی و برنامه‌ریزی رزمایش به صورت چند منظوره در نظر گرفته شده که از جمله مهمترین بخش‌های رزمایش دفاع از کوی و برزن، پدافند دور تا دور شهرستان، عملیات باز پسگیری و عملیات امداد ونجات است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته و اجرای مناسب رزمایش افزود: جهت اجرای این رزمایش چندین بار جلسه هماهنگی به نام قرارگاه امام هادی(ع) در ناحیه تشکیل شده و تمام اعضای قرارگاه امام هادی(ع) کاملاً نسبت به مأموریت خود توجیه شده‌اند.

کریمی اضافه کرد: آخرین اقدام که قبل از شروع رزمایش تاکنون در راستای برگزاری رزمایش انجام شده دعوت از تمام مسئولین ادارات شهرستان نهاوند و شهر فیروزان بود که مسئولین ادارات نیز برای هرچه بهتر برگزار شدن و پشتیبانی از این رزمایش اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: با سرکشی‌هایی که در مرحله حفظ وانسجام از گردان‌ها به عمل آمد پیش‌بینی شده که حضور 90 درصدی اعضای اصلی گردان‌ها را در این رزمایش داشته باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند در خصوص اهداف رزمایش نیز ابراز داشت: مأموریت اصلی گردان‌های بیت المقدس در مرحله اول دفاع از کوی و برزن و همچنین به عنوان پشتیبانی کننده گردان‌های امام حسین(ع) است و این گردان‌ها در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله و... با ماموریت امداد و نجات وارد عمل خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر گردان بیت المقدس از 20 نفر ارکان اصلی گردان و 9 دسته حلقه صالحین بسیج پایگاه ها تشکیل شده که در مجموع تعداد هر گردان 234 نفر است و مدت زمان رزمایش نیز 36 ساعت در محل اردوگاه قدس است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات