فروردین هم به سر آمد اما خبری از مسکن اجتماعی نشد

وعده مسکن اجتماعی و جایگزینی آن با طرح مسکن مهر همچنان بلاتکلیف است.
کد خبر: ۸۵۱۲۸۴۷
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، وعده مسکن اجتماعی و جایگزینی آن با طرح مسکن مهر همچنان بلاتکلیف است.
در حالی که بیش از 2 میلیون خانواده و از جمله خانواده‌های کم‌درآمد از طریق مسکن ‌مهر صاحب خانه شده‌اند، وزیر مسکن این طرح را مزخرف خواند و به تخطئه آن پرداخت. وی و همکارانش در مقابل از طرحی به نام مسکن اجتماعی خبر دادند که با وجود سپری شدن یک سال و نیم از عمر دولت یازدهم هنوز خبری از اجرای این طرح نیست.
روزنامه ابتکار از روزنامه‌های حامی دولت در این زمینه از بی‌برنامگی وزارت راه و شهرسازی انتقاد کرد و نوشت: با وجود گذشت بیش از یکسال و نیم از آغاز به کار دولت جدید طرح مسکن اجتماعی همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی ماند تا بسیاری احساس کنند مشکلات موجود در پیگیری این طرح باعث شده وزیر و تیم شهرسازی‌اش عطای مسکن اجتماعی را به لقایش ببخشند.
این روزنامه می‌افزاید: هر چند در همان روزها معاونین آخوندی اعلام کردند که نخستین اقشاری که باید در لیست این طرح قرار بگیرند نهایی شده‌اند و قریب به 20 هزار خانوار که به شکل قطعی در جمع دو دهک‌ آسیب‌پذیر جامعه هستند تا سال 1394 از این طرح استفاده خواهند کرد اما همچنان هیچ‌کس از جزئیات این موضوع اطلاعی ندارد.
انبوه‌سازان از یکسو و اتحادیه املاک از سوی دیگر رسما اعلام کردند که هر چند در این رابطه مذاکرات ابتدایی برای دریافت نظرات کارشناسی آنها صورت گرفته است، اما هنوز هیچ نتیجه قطعی برای تعیین نحوه ساخت این پروژه یا جزئیات آن با آنها مطرح نشده است.
این ابهامات باعث شد وزیر راه و شهرسازی خود راسا مجددا بر لزوم پیگیری با سرعت پروژه مسکن اجتماعی تاکید کند و البته این وعده را دهد که جزئیات مربوط به این طرح تا پایان فروردین‌ماه سال 1394 نهایی خواهد شد. وعده‌ای که با نزدیک شدن به روزها و ساعات پایانی فروردین‌ماه به نظر می‌رسد باز هم در آن تاخیر خواهد شد و همچنان هیچ‌کس اطلاع دقیقی از آن نداشته باشد.
همزمان وبسایت فردا در تحلیلی خاطر نشان کرد: با حذف مسکن مهر و خبر از جایگزینی طرح مسکن حمایتی با نام مسکن اجتماعی امیدها را برای بهبود وضعیت بازار مسکن که این روزها در رکود فرو رفته بیشتر شد اما با وجود اینکه وزیر مسکن اعلام کرده بود فروردین‌ماه سال 94 از ریزه‌کاری‌های این طرح رونمایی می‌شود، هنوز با پایان فروردین خبری از آن نیست که نیست.

منبع: کیهان
ارسال نظرات
آخرین اخبار