حقیقت‌پور :

کنگره امریکا، اروپا را به سخره گرفته است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اگر کنگره توافق نهایی را متوقف کند، رسوایی بزرگی برای آن رقم خواهد خورد، گفت: اگر چنین شود، کنگره آمریکا مسئول شکست توافق نهایی خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۱۲۸۴۲
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج،منصور حقیقت‌پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، در خصوص تصویب لایحه نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای در کمیته روابط خارجی سنا، گفت: پیش‌بینی ما این است که توافقات بدون کنگره پیش می‌رود و حل خواهد شد، اما اگر کنگره توافقات را متوقف کند در ‌آن صورت رسوایی بزرگی برای کنگره رقم خواهد خورد.

وی یادآور شد: قطعاً پیش از ورود کنگره، ورود شورای امنیت برای صدور قطعنامه به منظور لغو همه تحریم‌ها را خواهیم داشت و همچنین وفاق و همکاری کشورهای اروپایی و دولت آمریکا در این خصوص وجود دارد که اگر کنگره این توافق را تأیید نکرد، مسئول شکست توافق احتمالی نهایی همین نهاد خواهد بود که باید پاسخگوی آن باشد.

نماینده مردم اردبیل در خصوص نرمش‌های ادعا شده در این لایحه که به نوعی امتیاز به ایران تلقی شده است نیز گفت: این موارد در توافق لوزان نبوده و نیست. کنگره قصد دارد این مسیر را منحرف و به بن‌بست بکشاند.

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی باید بدانند که کنگره آنها را به مسخره گرفته است و حتماً این موضوع اختلافی را بین آمریکا، روسیه و چین به وجود خواهد آورد که ما باید تلاش کنیم از آن حداکثر استفاده را ببریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار