حجت الاسلام محمدی در دیدار با معاون سیمای رسانه ملی:
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خواستار اهتمام ویژه رسانه ملی در پوشش خبری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم به عنوان بزرگ‌ترین رویداد قرآنی جهان اسلام شد.
کد خبر: ۸۵۱۲۸۱۰
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛  حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی در دیدار با علی اصغر‌پور محمدی، معاون سیمای رسانه ملی گفت: با توجه به تحولات منطقه و نگاه کشورهای مسلمان به جمهوری اسلامی ایران به عنوان‌ام القراء، در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم باید به سمت پخش زنده و بین المللی بزرگ‌ترین رویداد جهان اسلام حرکت کنیم.

حجت الاسلام محمدی خواستار اختصاص زمان مناسب برای پخش مسابقات سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما شد و گفت: بسیاری از کشورهای شرکت کننده در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، خواستار پخش زنده روند مسابقات به دلیل حضور متسابقین خود شده‌اند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با قدردانی از همکاری رسانه ملی در پخش و انعکاس مسابقات بین المللی قرآن کریم متذکر شد: صدا و سیما باید بعد خبری مسابقات بین المللی قرآن کریم را تقویت کند و همانند مسابقات ورزشی به عنوان یک رویداد فرا ملی، اخبار آن را لحظه به لحظه به جهانیان مخابره و اطلاع رسانی کند.

وی جذب و حضور حداکثری مردم در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن را یادآور شد و افزود: جذب مردم برای حضور در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن، باید هدف اصلی تبلیغات رسانه‌ها باشد چرا که برخی فکر می‌کنند، این حضور مختص جامعه قرآنی است در حالیکه متعلق به عموم مردم است.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تقدیر از رسانه‌های گروهی و رسانه ملی بخاطر توجه ویژه به موضوعات قرآنی تصریح کرد: امیدوارم اخبار سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، همانند دوره‌های قبل به عنوان بزرگ‌ترین رویداد قرآنی جهان اسلام به نحو شایسته‌ای اطلاع رسانی و منعکس شود.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد تعمیق، گسترش و مردمی کردن قرآن کریم تأکید کرد: با ابزار هنر، خبر و.... می‌توان فرمایش مقام معظم رهبری را برای عموم مردم جامعه اجرا کرد، اگر چه در این زمینه کارهای بسیار زیادی از سوی رسانه ملی انجام شده است، اما کافی نیست.

وی خاطر نشان کرد: اگر با استفاده از ابزار و شیوه‌های مناسب تبلیغاتی این امر را در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اجرا کنیم، توانسته‌ایم به بخشی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه قرآنجامعه عمل بپوشانیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسابقات بین المللی قرآن کریم، یکی از برنامه‌های مهم جمهوری اسلامی ایران است که به برکت خون شهدا و امام راحل هر سال برگزار می‌شود.

محمدی تأکید کرد: این مسابقات تنها تعلق به سازمان اوقاف و امور خیریه ندارد، بلکه متعلق به همه مردم ایران است.

وی با یادآوری روند برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: برای حضور هر چه با شکوه و گسترده متسابقین در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، از هر کشور دو نفر برای شرکت در رشته قرائت و حفظ قرآن دعوت بعمل آمده است و برنامه‌های ویژه‌ای برای مراسم افتتاحیه با حضور شخصیت‌های طراز اول کشور، مسئولان قرآنی و قرآن پژوهان تدارک دیده شده است.

محمدی با اشاره به چگونگی و کیفیت فنی برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم متذکر شد: مدیریت و نظارت بر برگزاری مسابقات قرآنی و انتخاب متسابقین در این رقابت قرآنی به طور کلی در اختیار داوران بین المللی است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در پایان تحولات سیاسی منطقه را یادآور شد و گفت: برخی از کشورهای منطقه بدشان نمی‌آید که مسابقات بین المللی قرآن کریم را نیز سیاسی کنند تا مانع از اعزام قاریان و حافظان به آن شوند.

ارسال نظرات