صیدعیسی دارایی در جلسه هفتگی انصار حزب الله:
نماینده مردم اندیمشک در مجلس با بیان اینکه دولت آمریکا قابل اعتماد نیست، گفت: تحریم‌ها باید به شکلی برداشته شود که آمریکا نتواند به بهانه‌های مختلف در مسیر اقتصاد ایران کارشکنی کند.
کد خبر: ۸۵۱۲۷۱۶
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، صید عیسی دارایی نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، با حضور در جلسه هفتگی انصار حزب الله و با اشاره به موضوع هسته‌ای و مذاکرات اظهار داشت:  اگر تصور شما بر این است که ما در مجلس بیشتر از شما می‌دانیم، اشتباه می‌کنید،چون چیزی بیشتر از شما در این زمینه به ما گفته نشده است.آقای ظریف که به مجلس آمده بود، نمایندگان از او در خواست کردند تا آنچه را که در رسانه‌ها و رادیو تلویزیون برای مردم گفته را برای ما بازگو نکند و اگر پشت پرده چیزی وجود دارد بیان کند که ما چیز جدیدی از ایشان نشنیدیم.

وی اضافه کرد: البته آقای صالحی رئیس سازمان انرژِی اتمی قدری مسائل را برای ما تشریح کردکه خیلی خوشایند نبود و ما هم چنین توقعی از ایشان نداشتیم که یک چنین تشریحاتی را برای ما بیان کنند.

دارایی با بیان اینکه صنعت هسته ای را با دست خالی بومی سازی کردیم، در عین حال افزود: این در حالی است که بسیاری از کشورهای مدعی، توانایی چنین کاری را ندارند.حالا دشمن به این حقیقت پی برده که ایران در این زمینه به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شده است و  تمام دنیا را برعلیه کشورمان شوراندند و ما هم پای میز مذاکره آمدیم.به هرحال عده‌ای قبول ندارند وعده ای دیگر می‌گویند برای سامان دادن اقتصاد مردم مذاکرات ضروری است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس با طرح این موضوع که کسی که از جانب مردم می‌گوید باید سفره‌های مردم رنگین شود و این قطعا در پرتو توافق در مذاکرات است، بیراه گفته تصریح کرد: مگر ملت ما برای نان انقلاب کرده اند .ما این همه شهید قبل از انقلاب داشتیم، آیا آنها شعار نان می‌دادند؟ آیا جوانان ما که در جبهه برای باز شدن معبر داوطلبانه روی مین می‌رفتند و جان خود را فدا می‌کردند، دغدغه سفره رنگین و ماشین لوکس داشتند.

وی تاکید کرد: آنچه که در مورد بیانیه لوزان یا تفاهنامه لوزان ما نمایندگان در مجلس می‌دانیم، همان گزارش امریکایی‌هاست که رهبر معظم انقلاب هم به آن اشاره داشتند و به مسئولین گفتند که چه اشکال دارد شما هم به مردم اطلاع بدهید که ما این‌ها را توافق کردیم. 213نماینده مجلس از دولت خواستند که آنچه در لوزان تفاهم شده به اطلاع آنها برسد ولی متاسفانه تا امروز هیچ گزارشی در این مقوله به‌دست ما نمایندگان نرسیده است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس با بیان اینکه در مورد تفاهم لوزان نماینده روسیه این طور گفته که ایران به یکی از تحت کنترل‌ترین کشورها در آمده است، خاطرنشان کرد: حقیقتی انکارناپذیر وجود دارد و آن اینکه در واقع همه تحریم‌هایی که علیه ایران شکل گرفته باید به صورت دفعی برداشته شود، بنابراین ما به این معنا توقع نداریم که تحریم‌ها به قوت خود باقی بماند.

دارایی با اشاره به انتظار نمایندگان از تیم مذاکره کننده، بیان داشت: آنچه که ما از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان انتظار داریم این است که توجه بیشتری به بررسی  موضوعات محتوای مذاکرات داشته باشند و همان‌گونه که مقام معظم رهبری اعلام کرده‌اند باید عزت و مصلحت کشور در مذاکرات مدنظر قرار گیرد  و دیپلمات‌های‌ ما باید مسیر عزتمندانه را در رسیدن به توافق نهایی مدنظر قرار دهند.

وی با یادآوری اینکه دولت آمریکا قابل اعتماد نبوده و به صورت مستمر تلاش می‌‌کند تا از حربه تحریم‌ها استفاده کند و امتیاز بیشتری از ایران بگیرد، گفت: این مطلب را بارها مقامات مختلف آمریکایی بیان کرده‌اند. در نتیجه انتظار کارشکنی دولت آمریکا در مسیر رفع تحریم‌ها را باید داشت، باید به نوعی تحریم‌ها برداشته شود که دولت آمریکا نتواند بعد از آن به بهانه‌های مختلف در مسیر اقتصاد ایران کارشکنی کند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس در پایان اظهار داشت: به مدد الهی و از آنجایی که حضرت آقا بر مسند رهبری قرار دارند نباید زیاد نگران بود. من با قطع و یقین می‌گویم اگر تمام چهره‌های مطرح دنیا را کنار هم قرا دهند، از لحاظ مدیریت،تقوی، فرهنگ ،سیاست ،علم و ادبیات هیچ کسی به پای معظم رهبری نخواهد رسید.

ارسال نظرات