با حضور معاونان قوای مجریه و قضاییه و نایب رئیس مجلس؛
نمایندگان مجلس با تشکیل شورای هماهنگی و پیگیری تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور معاونان اول قوای مجریه و قضاییه و نایب رئیس اول مجلس موافقت کردند.
کد خبر: ۸۵۱۲۷۰۵
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در زمینه طرح نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقامتی را مورد بحث و بررسی قرار داده و مواد یک و 2 این طرح را به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، شورای هماهنگی و پیگیری تحقق اقتصاد مقاومتی که در این قانون «شورا» نامیده می‌شود، مرکب از معاون اول رئیس‌جمهور، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و معاون اول قوه قضائیه است تا نسبت به هماهنگ‌سازی، تعیین اولویت‌های برنامه‌های سه قوه، تعیین شاخص‌های مربوط، پایش مستمر آنها و پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اقدام کنند.

همچنین مجلسی‌ها در ماده 2 طرح مذکور مقرر کردند که کارگروه مشترکی از قوای 3 گانه با انتخاب شورا را ظرف مدت 6 ماه پس از ابلاغ این قانون، موظف کردند در صورت لزوم با کسب نظر کارشناسی صاحب‌نظران، قوانین و مقررات مغایر با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را شناسایی کند تا به منظور اصلاح، پالایش و یا لغو آنها از طریق شورا اقدام قانونی به عمل آید. پس از تنقیح قوانین در مواردی که خلأ قانونی دیده شود، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس نسبت به ارسال لایحه یا تدوین طرح اقدام می‌شود. نتایج فعالیت‌های این کارگروه در مقاطع 3 ماهه به اطلاع مجلس شورای اسلامی برسد.


ارسال نظرات