معاون وزیر آموزش و پرورش دولت نهم:
معاون وزیر آموزش و پرورش در دولت نهم گفت: سکوت آموزش و پرورش در خصوص تجمعات و مشکلاتی که در این وزارتخانه جود دارد نشان دهنده ضعف مدیریتی در آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۸۵۱۲۶۹۹
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد رضا محدث خراسانی معاون وزیر آموزش و پرورش در دولت نهم د در خصوص تجمع اعتراضی معلمان اظهار کرد: نگاه به فرهنگیان در دولتهای مختلف مخصوصا این دولت نگاه درستی نبوده است.

وی در ادامه افزود: توجه به آموزش و پرورش به شکلی نبوده که رهبری به آن اشاره داشتند و مشکلاتی هم که در حال حاضر در این وزارتخانه وجود دارد به همین دلیل است.

محدث خراسانی خاطر نشان کرد: جای تعجب است که برخی از پولهایی که در آموزش و پرورش وجود دارد و به گفته خود آقایان برای پرداخت حق و حقوق فرهنگیان هم در نظر گرفته شده است کجا هزینه می شود. سوال اینجاست که آیا وزارت آموزش و پرورش مخارج دیگری دارد که حق و حقوق معلمان پراخت نمی شود.

وی با اشاره به مشکلات بیمه ای معلمان تصریح کرد: زمانی که بحث بیمه معلمان مطرح می شوذ همه می دانند چه مشکلاتی وجود دارد،بنده تعجب می کنم چطور وزارت آموزش و پرورش می خواهد بیمه طبقه بندی شده را اجرا کند، چطور می خواهند معلمان را دسته بندی کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در دولت نهم افزود: این اقدام آموزش و پرورش به این معنی است  کسانی که پول کمتری دارند خدمات بیمه ای کمتری هم دریافت  می کنند که این کار به هیچ وجه در شان معلمان نیست، مقام معظم رهبری تاکید فروانی بر بهبود معشیت معلمان دارند و همواره روی این موضوع اصرار دارند.

وی تاکید کرد: مسئولین آموزش و پرورش حتما باید دو اقدام را در دستور کار خود قرار دهند تا بلکه مشکلات این وزارتخانه حل شود؛اول اینکه سطح حقوق معلمان را افزایش دهند و دوم اینکه در مدیریت آموزش وپرورش طوری عمل کنند که معلمان احساس قدرت کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش دردولت نهم درباره ورود جریان قتنه به تجمع اعتراضی معلمان افزود: همه معلمان افرادی متدین و معتقد به نظام هستند واهل فتنه و فتنه گری نیستند،بنده تعجب می کنم که چرا آموزش و پرورش مساله صنفی معلمان را قبل از سال حل نکرد و روز بعد که معلمان دست به تجمع زدند به آن پرداختند.

وی تصریح کرد: نکاتی که در این قضایای اخیر دیده می شود احساس می شود که کم کاری های به عمد صورت گرفته است که معلمان را جریحه دار کرده است، برخی از سیاسی ها هم هستند که به جریانات خاصی وابسته هستند و فقط به فکر ضربه زدن به نظام و انقلاب هستند که آنها بحثشان از معلمان جداست.

 محدث خراسانی خاطر نشان کرد: من تقاضا می کنم که ارگانهای نظارتی با کسانی که وظایفشان را به درستی انجام نمی دهند برخورد کنند و حق معلمان را بگیرند.

وی  با اشاره به دلیل سکوت آموزش و پرورش افزود: به نظر بنده سکوت آموزش و پرورش در خصوص تجمعات و مشکلاتی که در این وزارتخانه جود دارد نشان  دهنده ضعف مدیریتی در آموزش و پرورش است.

محدث خراسانی تصریح کرد: این گونه اتفاقات و مشکلاتی که وجود دارد باعث سلب صلاحیت برخی از اقایان می شود ،به نظر من کسی که توانایی رفع مشکلات درونی خود را ندارد و باعث میشود که عده ای به نشانه اعتراض به خیابانها بیایند نشان دهنده ضعف و بی عرضگی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش دردولت نهم تاکید کرد: قطعا دولت باید فکری اساسی کند و مدیران آموزش و پرورش را با وظایفی که دارند آشنا کند و اگر حتی توانایی ندارند یک تصمیم جدی در خصوص این افراد گرفته شود.


منبع: راه دانا

ارسال نظرات