یکی از رهبران انصار الله مطرح کرد:
یکی از رهبران انصار الله یمن با اشاره به پیشروی‌ها و پیروزی‌های انصار الله بر تروریست‌ها در حضرموت یمن تاکید کرد: عناصر القاعده با مزدوران منصور هادی در عدن به جان هم افتاده‌اند.
کد خبر: ۸۵۱۲۶۷۹
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ، کمیته‌های انقلابی در استان حضرموت در شرق یمن در چندین جبهه نبرد با شبه‌ نظامیان هادی و القاعده موفق عمل کردند، کما اینکه کمیته‌های انقلابی در چندین منطقه در شرق یمن به پیشروی‌هایی دست یافتند.

«عبد الله الشتری»،یکی از رهبران انصار الله در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تاکید کرد: انصار الله به حملات خود علیه پایگاه‌های تروریست‌ها ادامه می‌دهد و توانسته شبه‌نظامیان هادی را در بیش‌تر مناطق حضر موت سرکوب کند.

وی افزود: ارتش یمن اقدام به تخریب برخی ساختمان‌ها در مرکز عدن کرده که تروریست‌ها در آنجا مستقر بوده و با تک تیراندازهای خود به سوی شهروندان و نیروهای نظامی حمله می‌کردند و بدین شکل قدرت آن به طور قابل توجهی تضعیف شد.

الشتری گفت: انصار الله چندین راه اصلی را در مناطق مختلف استان عدن تحت کنترل گرفته و راه‌های تماس با تروریست‌ها را قطع کرده و برخی قبایل یمنی چندین محل استقرار تروریست‌ها را در عدن تخریب کردند.

بروز اختلافات بین تروریست‌ها و مزدوران وابسته به منصور هادی نیز از دیگر تحولات در عرصه درگیری‌های یمن است، شبه نظامیان هادی خواستار هماهنگی با قبایل یمنی برای سیطره بر مناطق استان عدن هستند اما القاعده موضع مغایری در پیش گرفته و با قبایل عدن وارد درگیری شده است.

«علی الشامع»، یک سرهنگ ارتش یمن به خبرنگار فارس گقت: بیش‌تر تروریست‌های القاعده از عدن عقب‌نشینی کرده و مواضع خود را ترک کردند و این مساله موجب نگرانی ارتش سعودی شده است.

وی افزود: شمار تروریست‌های مستقر در عدن به بیش از هفت هزار تن نمی‌رسد در حالی که قبل از عقب‌نشینی القاعده شمار آنها بالغ بر چهارده هزار تن بود.

از سوی دیگر «محمد بن سلمان»، وزیر دفاع عربستان دستور داده به خانواده‌های سربازانی از ارتش کشورش که در درگیری‌های مرزی جنوبی در منطقه نجران به دست ارتش یمن، کمیته‌ها مردمی یا انصار الله کشته می‌شوند مبلغ یک میلیون ریال سعودی پاداش پرداخت شود.

ارسال نظرات