خبرهای داغ:
مدیر آبفای سربیشه گفت: سالیانه بیش از 3 هزار و یکصد سرویس به حجم دو هزار و پانصد متر مکعب آب به روستاها حمل می شود.
کد خبر: ۸۵۱۲۶۶۸
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، چهکندی نژاد با بیان این مطلب آبرسانی سیار یک شیوه مدیریتی است که برای مواقع بحران وضروری شکل گرفت، اظهار داشت: اما متاسفانه خشکسالی های چندین ساله و کاهش شدید منابع آبی باعث شد آبرسانی سیار در شرکت آب و فاضلاب روستایی یک امر ماندگار گردد، به طوری که در حال حاضر در شهرستان سربیشه بیش از 72 روستا با جمعیتی بالغ بر نه هزار نفر توسط 5 دستگاه تانکر از بخش خصوصی و دولتی به طور مستمر و ماهیانه به روستاها خدمات آبرسانی ارائه می کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا سالیانه بیش از سه هزار و یکصد سرویس به حجم دو هزار و پانصد متر مکعب آب به روستاها حمل می شود.

مدیر آبفای شهرستان سربیشه گفت: درسال 1392 طی تفاهم نامه ای بین شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی و سازمان بسیج سازندگی استان تمامی امور راهبردی و زیرساختی آبرسانی سیار، هم در بخش تامین و حمل آب و هم در بخش اصلاح زیرساختهای آبرسانی سیار به بسیج سازندگی محول گردید.

در ادامه آوازی جانشین فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سربیشه  هدف از این تفاهم را خدمت رسانی بیشتر و بهتر به مناطق محروم عنوان و افزود: درسال 1393 بسیج سازندگی سربیشه مبلغی بالغ بر دو میلیارد و سیصد میلیون ریال در بحث آبرسانی سیار هزینه نموده است و با توجه به اینکه درطول سال گذشته بیش از س هزار سرویس آب با استفاده از پنج تانکر دولتی و خصوصی به روستاهای بخش درح، مود و روستاهای بخش مرکزی شهرستان سربیشه ارسال شده است به طور میانگین ماهیانه 250 الی 270 سرویس خدمات رسانی تانکرها به روستاهای شهرستان بوده است.

جانشین ناحیه مقاومت سپاه سربیشه گفت : بسیج سازندگی این ناحیه درسال 1393 توسط 5 دستگاه تانکر سیار در شهرستان سربیشه به مردم 72 روستا تعداد دو هزار و هفتصد سرویس که به طور میانگین در هر ماه  250 سرویس خدمات آبرسانی داشته است.  

وی گفت: کار آبرسانی سیار به روستاها از ابتدای سال 1393 به بسیج سازندگی  واگذار شده است که در سال 1393 بیش از دو میلیارد ریال در این زمینه هزینه شد.

در آخر جانشین ناحیه مقاومت سربیشه مشکلات پیش روی این طرح را عدم تخصیص به موقع اعتبارات و همچنین نامساعد بودن وضعیت جاده های بعضی مسیرهای روستایی بیان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها