خبرهای داغ:
جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی:
جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: یکی از طرح هایی که برای شناساندن واقعه صحرای طبس در دست اقدام است تربیت راوی برای روایتگری واقعه برای کاروان های راهیان نوری است که از مسیر طبس عبور می کنند.
کد خبر: ۸۵۱۲۶۶۴
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی سرهنگ برازنده مقدم در نشست خبری بزرگداشت واقعه صحرای طبس اظهارداشت: در روز 5 اردیبهشت ماه واقعه بزرگ صحرای طبس رخ داد و این روز به عنوان روز استکبارستیزی نام گرفته است که معجزه و دستاورد بزرگی برای ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

وی با بیان اینکه برای بزرگداشت این روز دو مراسم در شهر طبس و یک مراسم در صحرای طبس برگزار می شود گفت: برگزاری دعای کمیل در شب و دعای ندبه با پوشش تلوزیونی شبکه یک در روز جمعه در امامزاده طبس و مراسم گرامیداشت در صحرای طبس جزء برنامه های اصلی است.

وی با اشاره به اینکه مراسم بزرگداشت صحرای طبس با حضور مقامات کشوری، فرماندهان و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد افزود: اعزام مردم شهر طبس ساعت 8:30 به صحرای طبس به همراه رژه موتوری از دیگر برنامه های این مراسم است.

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی برگزاری برنامه های کویرنوردی و دوچرخه سواری را از دیگر برنامه ها عنوان کرد که آغاز آن از مرکز استان شهرستان بیرجند تا صحرای طبس خواهد بود.

برازنده مقدم گفت: همچنین در این مراسم خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده شهید منتظر قائم؛ تنها شهید این حادثه هم حضور خواهند داشت. 

حضور بیش از 20 هزار نفر در مراسم گرامیداشت واقعه صحرای طبس در سال گذشته

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 20 هزار نفر اعم از مسئولین و مردم در این مراسم شرکت کردند، گفت: امسال هم طبق سال گذشته برای شرکت مردم بیرجند در مراسم واقعه طبس یکدستگاه اتوبوس ساعت 5 صبح از میدان ابوذر اعزام خواهد شد.

وی راه اندازی باند کندرو یزد - طبس، زیرسازی محوطه سایت به مساحت 9 هزار متر مربع، ایجاد پارکینگ برای خودروهای سنگین، آسفالت 5 هزار متر مربع از محوطه سایت را از جمله اقدامات انجام شده برای تکمیل مسجد شکر و موزه استکبار دانست و گفت: در راستای انجام این اقدامات 120 میلیون تومان هزینه شده است که 100 میلیون آن را استاندار و 20 میلیون تومان هم از منابع اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تامین شده است.

تربیت راوی برای بازگو کردن واقعه صحرای طبس

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: برای بازسازی واقعه طبس امکانات و تجهیزات نظامی و لاشه های هواپیما و هلی کوپتر به صحرای طبس منتقل شده است که برای این کار بیش از 50 میلیون تومان هزینه شده است.

برازنده مقدم افزود: یکی از طرح هایی که برای واقعه صحرای طبس در دست اقدام است تربیت راوی است، با توجه به اینکه کاروان های راهیان نوری که از مسیر طبس می گذرند در صحرای طبس توقف خواهند کرد و راویان حادثه صحرای طبس و طوفان شن را برای آنها روایت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه مسجد شکر بر سر راه مسافران امام رضا(ع) از استان های اصفهان، شیراز و یزد قرار گرفته است اظهارداشت: هم اکنون یکی از مشکلات اصلی این مسجد تامین آب شرب است که قرار شده است خط انتقال آب آن از نیروگاه حرارتی در 30 کیلومتری صحرا با اعتباری بیش از 800 میلیون تومان تامین شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها