معاون اول رییس جمهور در مراسم افتتاح شبکه آبیاری و زهکشی سد انحرافی شهدای محرم دهلران گفت: شهرستان دهلران ظرفیت تبدیل شدن به یک منطقه توسعه یافته را با توجه به وجود ذخائر عظیم نفت و گاز و کشاورزی را دارد .
کد خبر: ۸۵۱۲۶۱۶
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج; اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در مراسم افتتاح شبکه اصلی آبیاری، زهکشی و ترمیم سد انحرافی شهدای محرم(دویرج) شهرستان دهلران اظهار کرد: وجب به وجب خاک استان ایلام گواه و شاهد ایثارگری و فداکاری زنان و مردان این خطه از کشور است .

وی افزود: کشور ایران به جهت منابع آبی با کمبود مواجه می باشد که می بایست اقدامات و کارهای علمی و عملی مناسبی در راستای تأمین منابع آبی مورد نیاز کشور صورت گیرد .

معاون اول رییس جمهور گفت: یکی از رویکرد ها و اولویت های اصلی دولت یازدهم تکمیل پروژه هایی در حوزه منابع آب و خاک است که در دولت های گذشته ناتمام باقی مانده است .

وی با اشاره به نامه رییس جمهور به مقام معظم رهبری در خصوص برداشت از صندوق توسعه ملی، تصریح کرد: با دستور مقام معظم رهبری مجوز دریافت 8 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به صورت وام به دولت داده شد که با این اعتبار دولت نسبت به تکمیل طرح های آب و خاک اقدام کند .

جهانگیری با بیان اینکه 12 استان کشور از منابع آب و خاک استفاده می کنند، خاطر نشان کرد: در سال 94 ملبغ 10 هزار میلیارد تومان برای تکمیل و بهسازی سد ها و کانال های تأمین آب اختصاص یافته است که عمده این طرح ها در غرب و جنوب کشور وجود دارند .

وی در خصوص پتروشیمی دهلران اظهار کرد: از طریق مکاتبات و پیگیری هایی که با وزیر نیرو انجام شد مقرر گردید مشکلات پتروشیمی دهلران برطرف شود .

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: زمانی که عهده دار وزارت صنعت و معدن بودم کلنگ افتتاح کارخانه سیمان دهلران به زمین زده شد اما متأسفانه با گذشت بیش از 10 سال هنوز به بهره برداری نرسیده است .

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن شهرستان دهلران جزء مناطق محروم کشور می بایست شرکت های زیرمجموعه وزارت صنعت و معدن پای کار بیایند و در این خصوص از بخش خصوصی توانمند و با تجربه استفاده شود .

جهانگیری عنوان کرد: شهرستان دهلران از هر نظر استعداد تبدیل شدن به یک منطقه توسعه یافته را با توجه به برخورداری از نعمت نفت و گاز و همچنین وجود زیرساخت های مناسب در حوزه کشاورزی و آب و خاک را دارد .

ارسال نظرات