از امروز؛

سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل عمومي كالا و مسافر براساس عملكرد تخصیص می یابد

طرح تخصیص سوخت به ناوگان عمومی حمل ونقل كالا و مسافر براساس پیمایش و عملکرد این ناوگان از امروز(اول اردیبهشت)،‌اجرائي مي شود .
کد خبر: ۸۵۱۲۶۰۱
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ فريبرز كرمي مدیركل حمل و نقل و پایانه های استان با اعلام این خبر، گفت: در راستای استفاده بهینه از سرمایه ملی، افزایش بهره وری و ایجاد انگیزه بین رانندگان فعال در ناوگان حمل و نقل عمومي از اين پس تخصيص سوخت مصرفي ناوگان عمومي حمل كالا ومسافر براساس عملكردد پيمايش ناوگان از طريق سيستم بارنامه و صورت وضعيت (برخط) محاسبه مي گردد و ناوگان و رانندگاني كه فعاليت در حوزه حمل ونقل عمومي نداشته باشند عملا" كارت هوشمند سوخت آنها غير فعال و سوخت تخصيصي قطع خواهد شد.

وی افزود:مبنای اصلی برای بررسی عملكرد ناوگان و میزان پیمایش صورت گرفته برای تخصیص سوخت مورد نیاز "بارنامه" براي ناوگان حمل كالا و "صورت وضعیت" جهت ناوگان حمل مسافر مي باشد.

كرمي همچنين از تعديل شرايط اخذ كارت هوشمند براي رانندگان و ناوگان حمل ونقل كالا و مسافر خبر داد وگفت: به منظور كمك به رانندگاني كه تاكنون موفق به اخذ كارت هوشمند نشده اند اعلام صرفا" براي مدتي محدود شرايط مدرك تحصيلي از سوم راهنمائي به پايه ابتدایی تقليل يافته و در خصوص كارت هوشمند ناوگان شرايط سني حذف و ناوگاني كه بتوانند كارت معاينه فني اخذ نمايند مي توانند نسبت به دريافت كارت هوشمند اقدام نمايند.

مدیركل حمل و نقل و پایانه های استان چهارمحال وبختياري ضمن تاكيد بر اخذ كارت هوشمند جهت رانندگان و ناوگان حمل ونقل و فعاليت بر اساس دريافت بارنامه و صورت وضعيت گفت: در صورت عدم ثبت عملكرد ناوگان در سسیستم های برخط و سامانه صدور بارنامه و صورت وضعیت اداره كل ، سوختی به خودرو اختصاص نمی یابد.

وی در پايان گفت: با توجه به اینكه مبنای تخصیصی سوخت بر اساس پیمایش مبتنی بر سیستم سامانه برخط خواهد شد بنابراین غیرفعال كردن كارت های هوشمند ناوگان در صورت عدم كاركرد عملی می شود.

گفتني است: تاكنون ناوگان عمومي حمل ونقل در صورت پیمایش مسیر طولانی یا ساكن بودن سهمیه یکسانی دریافت می کردند در حالیكه در ساختار جدید این رویه اصلاح شده و بر اساس عملکرد ناوگان، سوخت به آنها تخصیص می یابد.

/////////

ارسال نظرات