نماینده مردم اهواز در مجلس، با تحلیل پشت پرده برخی شعارها و تبلیغات ضدعربی گفت: تقابل و رویارویی ما با آل سعود، «تقابل فارس و عرب» نیست؛ بلکه تقابل دو تفکر است.
کد خبر: ۸۵۱۲۴۷۲
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج،ناصر سودانی ، با اشاره به تلاش دستگاههای تبلیغاتی دشمن برای تنزل مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به آل سعود به «تقابل فارس و عرب»، گفت: آنچه که امروز در منطقه اتفاق می افتد، مظلوم شدن و هدر رفتن امکانات و توانمندی های کشورهای اسلامی و عربی توسط یک کشور عربی دیگر یعنی عربستان سعودی است.

وی تصریح کرد: جای پای عربستان را در تمام حوادثی که در لبنان، عراق، سوریه، یمن، بحرین، مصر و لیبی اتفاق می افتد، دیده ایم و همچنان هم می بینیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس ادامه داد: هر جا اسلام ناب محمدی سربرآورد، این آل سعود است که برای خاموش کردن آن و ایجاد فتنه درون جامعه هدف می ایستد و هر جا وابستگی به آمریکا و شکستن خط مقاومت و حفظ صهیونیسم بین الملل مطرح باشد، باز این عربستان سعودی است که با پول های نفتی و مدیریت عوامل شیطانی خود در منطقه، فتنه هایی را ایجاد کرده و آتش‌بیار معرکه بوده است.

تقابل جمهوری اسلامی با آل سعود، «تقابل فارس و عرب» نیست/ مواجهه دو تفکر آزادگی و وادادگی

سودانی تاکید کرد: امروز رویارویی و تقابل عرب و فارس مطرح نیست، بلکه رویارویی اصلی بین دو جریان مقاومت و ضد مقاومت است. دو جریان اسلام حقیقی که استقلال و آزادگی و ظلم‌ستیزی در آن وجود دارد و نیز جریان خباثت و جنایت و وادادگی که مظهر آن عربستان سعودی است.

وی گفت: نه ایران به خاطر فارس بودن خود انقلاب کرد و پیروز شد و نه عربستان سعودی به دلیل عرب بودن از این جریان انقلابی عصبانی است؛ ایران به دلیل آزادگی و حریتی که از مکتب امام حسین (ع) به دست آورده و باوری که به اسلام ناب دارد، با آمریکا و اذنابش درافتاده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با وجود ماهیت روشن انقلاب اسلامی و مطالبات آن، اما یکی از ترفندهای انگلیسی همین مسئله است که موضوع عرب و فارس را مطرح کنند، لذا جریانی را در پشت پرده می بینیم که زمانی مسئله شیعه و سنی را مطرح می کنند و وقتی که می بینند این حربه کاربرد ندارد، در حال حاضر موضوع را عربی و عجمی و قومی و قبیله ای جلوه می‌دهند.

ریشه شعارهای ضدعربی به سفارت انگلیس برمی‌گردد/ این جریان به دنبال «نفرت» به جای «وحدت» در جهان اسلام است 

سودانی با بیان اینکه این ترفند تاثیر نخواهد داشت و وجدان های بیدار در جهان اسلام ماهیت انقلاب اسلامی و رژیم آل سعود را می شناسند، تصریح کرد: در خصوص برخی شعارهای ضد عربی که در برخی از تجمعات در تهران سر داده شده است، این شعارها توسط سفارت انگلیس هدایت شده و متاسفانه برخی افراد که یا نادانسته و جاهلانه اقدام می کنند و یا مغرضانه و با روحیه پان ایرانیستی اقدام می کنند، این فرصت را مغتنم شمرده و علیه ملت های عربی شعار می دهند و بدون شک این مسئله با چند واسطه به سفارت انگلیس می رسد.

نماینده مردم اهواز در مجلس اظهار داشت: این جریان در واقع وحدتی را که در آینده در دنیای اسلام ایجاد خواهد شد از همین الان به چالش و نفرت کشیده است.

وی اضافه کرد: مسلمانان حقیقی امروز از اسلام آمریکایی که سردمدار آن عربستان سعودی است، نفرت دارند و مسلمانان حقیقی با قومیت ها و فرهنگ ها و ملیت های مختلف عاشق تفکر و پیام انقلاب اسلامی هستند.


منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظرات