یک سال پس از آن که وزیر اقتصاد اعلام کرد 10 میلیون نفر یارانه‌بگیر پردرآمد شناسایی شده‌اند، دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت می‌گوید شناسایی یارانه‌بگیران پردرآمد آغاز شده است!
کد خبر: ۸۵۱۲۴۴۴
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج،
یک سال پس از آن که وزیر اقتصاد اعلام کرد 10 میلیون نفر یارانه‌بگیر پردرآمد شناسایی شده‌اند، دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت می‌گوید شناسایی یارانه‌بگیران پردرآمد آغاز شده است!
مسعود نیلی درباره اینکه از چه زمانی قرار است یارانه گروه‌های پردرآمد در کشور حذف شود، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم‌اکنون مطالعات مقدماتی برای حذف یارانه گروه‌‌های پردرآمد را آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه انجام این مطالعات حساسیت زیادی دارد و باید سنجیده عمل شود تا شوکی به جامعه وارد نشود ادامه داد: خوشه‌بندی و تقسیم‌بندی دهک‌های جامعه یک کار پردردسر و بسیار پیچیده با عواقب بسیار زیاد است، اما می‌توانیم دوباره گروه‌های هدف را تعریف کنیم.
یادآور می‌شود دولت یک سال پیش دعوت به انصراف از دریافت یارانه‌ها کرد که به اعتبار عملکرد اقتصادی نامناسب در چند ماه قبل‌تر- از جمله گران کردن کالاها و خدمات - با عدم همراهی 97/2 درصد مردم مواجه شد.
روزنامه اعتماد با اشاره به اظهارات نیلی نوشت: هر چند دولت در قالب قانون بودجه مکلف به کاهش حداقل پنج میلیون نفر از فهرست یارانه‌بگیران شده است اما با این حال هنوز بسیاری از کارشناسان چندان امیدی به اجرایی بودن حذف یارانه‌بگیران از فهرست و کوتاه شدن این طومار طولانی ندارند.
روزنامه آرمان نیز نوشت: خبر منتشره «از سوی نیلی در حالی است که حذف دهک‌های پردرآمد باید ابتدای امسال انجام می‌شد» اما دولت ترجیح داد فعلا اضافه کردن افراد جدید بر لیست یارانه‌بگیران را در دستور کار قرار دهد.
یادآور می‌شود دولت هم‌اکنون بیستمین ماه فعالیت خود را می‌گذراند و توقع این بوده که دولت این 20 ماه به راهبردها و تدابیر کلان رسیده باشد.
تاخیر در اجرای سیاست‌های اقتصادی صحیح نظیر حذف یارانه پردرآمدها در حالی است که دولت در مواردی نظیر گران کردن کالاها و خدمات‌ (نظیر نان و برق و آب و گاز و...) با سرعت و شتابزدگی عمل می‌کند.

منبع: کیهان
ارسال نظرات