نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در دیدار با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، نهادینه شدن روحیه خیرخواهی را لازمه تحقق شعار سال دانست و توسعه همه جانبه استان را دغدغه همگان برشمرد.
کد خبر: ۸۵۱۲۴۴۱
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، در این دیدار صمیمی که مدیران مطبوعات،‌نشریات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان، حضور داشتند، حلول ماه رجب و میلاد حضرت امام محمد باقر علیه السلام را تبریک گفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان،‌با اشاره به آیات پایانی سوره مبارکه حشر که در ابتدای این دیدار تلاوت شد،‌اظهار داشت: این آیات باید مرتب ورد زبانمان باشد و آنچه خداوند در این آیات خواسته، جزو برنامه ما قرار گیرد.

وی، ادامه داد: اگر فقط همین آیات، شیوه و سبک زندگی، فکری، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و رسانه ای و مطبوعاتی ما قرار بگیرد، بهترین سمت و سو را خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تصریح کرد: این آیات با خطاب ایمانی آغاز می شوند و لازمه در عرصه ایمان قرار گرفتن، آن است که سبک زندگی ما سبک زندگی مؤمنین و متقین باشد.

وی، افزود: اگر ایمان را با تقوا در زندگی خویش گره بزنیم، برای آینده و اینکه چه توشه ای برداریم، نظارت جدی خواهیم کرد.

امام جمعه شهرکرد، یادآور شد: منظور از آینده، آینده فانی و دنیایی نیست؛ بلکه خدا مؤمنین را برای آینده درخشان و باقی بشارت می دهد و شأن مؤمن بالاتر از آن است که به آینده فانی توجه کند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: ایمان، تقوا و آینده نگری با تقوای ویژه محقق می شود که این تقوای دوم، وقتی است که به آینده خوب نظارت و دقت کنیم.

وی، خبررسانی و اطلاع رسانی و فکر سازی را رسالت اصحاب رسانه و مطبوعات عنوان کرد و انجام این رسالت را منوط به آینده نگری صاحبان قلم و اندیشه دانست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تأکید کرد: بکوشیم، همه قلم زنی و حرکت ما بر اساس بقا باشد و بدانیم " ان الله خبیر بما تعملون" است.

وی،‌تصریح کرد: خدا فراموشی به خود فراموشی می انجامد و باید همواره رضایت الهی را در کارها مد نظر قرار دهیم و بدانیم که تقویت جبهه ای که مخدوش است و همراه با ارزش های نظام نیست، نمی تواند آینده باقی را تأمین کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، در ادامه به شعار سال و حکمت های نهفته در این نامگذاری از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و بر ضرورت انتقادات خیرخواهانه و همدلی و همزبانی رسانه ها با هم علی رغم تفاوت سلیقه ها، تأکید کرد و گفت: به هیچ عنوان نباید بدخواهی وجود داشته باشد و روحیه خیرخواهی به معنای واقعی کلمه باید در جامعه ترویج شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، افزود: شکل گیری روحیه خیرخواهی در جامعه از الزامات اصلی تحقق شعار سال است و نصیحت ها نیز باید ناصحانه و با زبان خیر اندیشانه بیان گردد.

وی با تأکید بر ضرورت بالارفتن آستانه تحمل افراد، نوع زبان، قلم، و بیان مطلب را در این مورد مؤثر دانست.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری ،از شکل گیری نهضت همدلی و همزبانی در استان خبر داد و گفت: دغدغه توسعه استان همه جانبه است و باید این استان در همه زوایای اجتماعی، عمرانی، اقتصادی و فرهنگی توسعه یابد و به همین منظور مجمع فعالان استان شکل گرفته و دبیرخانه این مجمع فعال شده و گردهمایی فعالان استان، روز 12 اردیبهشت در مرکز استان برگزار می شود.

امام جمعه شهرکرد در پاسخ به خواسته و چشم انتظاری مردم استان برای سفر مقام معظم رهبری به چهارمحال و بختیاری، نیز گفت: پیگیری هایی برای دیدار مردم استان به دفتر مقام معظم رهبری انجام شده که ان شاءالله امسال این دیدار محقق می شود؛ ولی سفر ایشان به استان تا موقعی که به تمام استان ها سفر نکرده باشند، محقق نمی شود.

در این دیدار که مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس خانه مطبوعات و خبرنگاران استان، مدیران رسانه ها، نشریات، خبرگزاری ها، حضور داشتند، برخی از مشکلات اصحاب رسانه مطرح شد.

ارسال نظرات