خبرهای داغ:
دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم گفت: ادعای گزینه‌های روی میز تمسخرآمیز بوده و دشمن از حمله نظامی مأیوس است و اگر می‌توانست از این راهکار استفاده کند تاکنون به ایران اسلامی حمله کرده بود.
کد خبر: ۸۵۱۲۴۳۶
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در همایش آموزشی دولت و ملت، همدلی و همزبانی در اجرای اقتصاد مقاومتی که ظهر امروز در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد با اشاره به برخی از برکات ماه رجب اظهار کرد: امیدواریم طلاب بتوانند از این برکات بهترین استفاده را داشته و خود را به جایگاه‌های والای معنوی برسانند.

وی با تاکید بر اینکه امام باقر(ع) خدمات بسیاری برای تربیت طلاب دینی انجام داده است تصریح کرد: ا‌مام صادق(ع) تکمیل‌کننده حرکت امام باقر(ع) بودند و علوم ایشان اکنون در حوزه‌های علمیه تشریح و برای طلاب تدریس می‌شود.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه با بیان اینکه موسسه نهضت صرفه‌جویی در سرمایه‌های ملی حرکت‌های مناسبی را انجام داده است مطرح کرد: بیش از چند هزار عضو در این موسسه فعالیت دارند و امیدواریم این آمار افزایش پیدا کند تا جامعه آماری مبلغان نهضت صرفه‌جویی به میزانی باشد که بتوانیم حرکت‌های گسترده در سطح ملی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلامی در بیانات خود برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را تاکید و پیگیری می‌کنند به همین علت طلاب باید به عنوان مبلغانی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی گام بردارند و بدانند عمل به ارکان اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار برای مقابله با تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمن است.

آیت‌الله مقتدایی از تهاجم‌ها و برنامه‌ریزی‌های دشمن برای فلج‌کردن اقتصاد نظامی اسلامی یاد کرد و گفت: دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی از شکست ایران اسلامی در جنگ نظامی ناامید شد.

وی با اشاره به اینکه دشمن با استفاده از شبهه‌پراکنی برای تضعیف روحیه حمایت مردم از نظام اسلامی، حرکت‌هایی انجام داد اما به نتیجه نرسید تصریح کرد: ادعای گزینه‌های روی میز تمسخرآمیز بوده و دشمن از حمله نظامی مأیوس است و اگر می‌توانست از این راهکار استفاده کند تاکنون به ایران اسلامی حمله کرده بود.

آیت‌الله مقتدایی صرفه‌جویی را یک اهم شرعی دانست و ادامه داد: تحریم‌های مختلف برای تسلیم ملت ایران راهکاری است که دشمن در پیش گرفته و راه مقابله با این تهاجم دشمن صرفه‌جویی و اهتمام به مصرف تولید داخلی است.

وی با تاکید بر اینکه مومنان در زندگی خود به انفاق توجه ویژه دارند عنوان کرد: عمل به این دستور الهی می‌تواند برای انسان در ابعاد مختلف زندگی برکت‌های بسیاری داشته باشد.

این استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم ابراز کرد: خداوند اسراف را دوست ندارد و طبق روایات اهل‌بیت(ع) اگر انسان از اسراف‌ها جلوگیری کند می‌تواند در زندگی خود موفق‌تر باشد همانطور که بزرگانی همچون امام خمینی(ره) در زندگی خود به این اهم توجه داشتند.

وی تبعیت از بزرگان دینی را راهکاری برای پیشبرد زندگی مومنان خواند و گفت: اگر خودمان عامل به کار پسندیده‌ای باشیم می‌توانیم به دیگران آن عمل را توصیه کنیم و آن‌ها نیز با نگاه به عمل ما آن توصیه را می‌پذیرند.

آیت‌الله مقتدایی به برخی از موارد صرفه‌جویی اشاره کرد و یادآور شد: برای اینکه بتوانیم صرفه‌جویی را در جامعه اسلامی ترویج کنیم باید از ظرفیت‌های مختلف کشور استفاده کرده و اقشار مختلف برای تحقق این امر الهی باید دست به دست یکدیگر داده و برای فرهنگ‌سازی آن تلاش کنند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه موسسه نهضت صرفه‌جویی در سرمایه‌های ملی به شیوه مناسبی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشته است خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه مسئولان بتوانیم ظرفیت‌های مورد نیاز مالی را برای این موسسه جهادی تامین کنیم.

وی صرفه‌جویی در سرمایه‌های ملی را راهکاری برای افزایش ظرفیت‌های داخلی دانست و گفت: اکنون طلاب می‌توانند با تکیه بر آموزه‌های دینی فرهنگ صرفه‌جویی را در خانواده‌های جامعه اسلامی ترویج دهند و یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشند.



ارسال نظرات
پر بیننده ها