روحانی در دیدار با سفیر جدید الجزایر:
رئیس‌جمهور کشورمان، رژیم صهیونیستی را خطر اصلی منطقه در زمینه سلاح های کشتار جمعی دانست و گفت: همه کشورها باید به فشارهای سیاسی خود با هدف سرفرود آوردن این رژیم در برابر قوانین بین المللی و پذیرش این قوانین، بیفزایند.
کد خبر: ۸۵۱۲۴۲۹
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان روز دوشنبه و پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید الجزایر با قدردانی از مواضع خوب الجزیره از برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران در طول سال‌های گذشته اظهارداشت: دو کشور در این موضوع اشتراک نظر دارند که همه کشورها می‌توانند در چارچوب معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی(ان.پی.تی)، از انرژی صلح آمیز هسته ای برخوردار باشند و منطقه و جهان باید عاری از سلاح های کشتار جمعی باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به عضویت ایران و الجزایر در سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک)، قیمت امروز نفت را به زیان تولیدکنندگان و ثبات بازار جهانی دانست و اظهارداشت: امیدواریم تلاش های دو کشور در کنار سایر کشورهای هم نظر برای بازگشت تعادل به بازار نفت ادامه یابد.
روحانی سپس وجود درگیری‌های سیاسی و معضل تروریسم در کشورهای منطقه را خاطرنشان ساخت و گفت: مسایل در لیبی، سوریه و یمن با راه حل نظامی خاتمه نمی‌یابد و همه باید کمک کنیم تا با راه حل سیاسی، مشکلات حل‌وفصل شود.
رئیس‌جمهور ادامه داد: دریمن مردم بی گناه ، زنان و کودکان کشته می شوند و بسیاری از زیربناهای اقتصادی ویران شده است. در این شرایط برخی از کشورهای منطقه بجای ایجاد ائتلاف برای جلوگیری از درگیری و استقرار صلح و برای نجات منطقه ، متاسفانه برای بمباران منطقه ائتلاف تشکیل داده اند.
روحانی گفت : امیدوارم کشورهای خواهان صلح در منطقه نظیر ایران و الجزایر بتوانند در این باره رایزنی های خود را افزایش دهند و برای صلح و استفاده از راه حل سیاسی توفیق بدست آورند.
عبدالمنعم احریز سفیر جدید الجزایر نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم رئیس‌جمهور کشورش به رهبر معظم انقلاب ، رئیس‌جمهور و دولت و ملت ایران ، اراده مسولان عالی رتبه کشورش را برای گسترش و تعمیق همکاری ها با ایران آنگونه که شایسته ملت های دو کشور است، خاطرنشان ساخت.
وی از تشکیل کمیسیون مشترک دو کشور برای بررسی مناسبات فیمابین در ماه های اخیر و برنامه ریزی برای توسعه همکاری سیاسی در الجزایر خبر داد و گفت: تهران و الجزیره در بسیاری از مسایل دو جانبه و منطقه‌ای ، می‌توانند همکاری کنند.
سفیر جدید الجزایر با اعلام همبستگی کشورش با برنامه صلح آمیز هسته ای ایران در سالهای گذشته ، ابراز خرسندی کشورش از تفاهم حاصل شده میان ایران و 1+5 را یادآور شد و آن را گامی مهم در جهت حفظ صلح در منطقه و جهان توصیف کرد.
وی با اعلام نگرانی کشورش از تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا ، گفت : کشورش تلاش می‌کند تا با افزایش رایزنی ، همکاری همه جانبه جهت حل مسایل مالی ، لیبی و یمن بوجود آورد زیرا هدف الجزایر جلوگیری از ویرانی و خونریزی در منطقه و حفظ تمامیت ارضی کشورهاست.

ارسال نظرات