روحانی پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید تایلند:
رئیس‌جمهور با اشاره به زمینه‌های گسترده همکاری میان ایران و تایلند، گفت که دو کشور می‌توانند در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و گردشگری همکاری تنگاتنگی داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۱۲۴۲۰
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان امروز دوشنبه پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید تایلند با اشاره به پیشرفت‌های خوب تایلند در عرصه اقتصادی، گفت: ایران آماده گسترش همکاری‌های اقتصادی با بانکوک است و دستگاه‌های اجرایی ما در هر بخشی که شرکت‌های تایلندی تمایل داشته باشند با آنها همکاری خواهند کرد.

رئیس‌جمهور، وجود خشونت و تروریسم در آسیا و آفریقا و بویژه منطقه خاورمیانه را یادآور شد و گفت: مبارزه با خشونت نیاز به همکاری همه کشورها دارد و ایران و تایلند باید در این عرصه نیز با یکدیگر تعامل داشته باشند.
روحانی سپس به جاذبه‌های طبیعی و حضور گردشگران دو کشور اشاره کرد و گفت: ایران نیز دارای شهرهای باستانی و آثار مهم و زیبایی های خاصی است که می‌تواند برای مردم تایلند جاذبه داشته باشد.
راسمی چیکهام سفیر جدید تایلند نیز با اشاره به علاقمندی کشورش برای گسترش روابط فیمابین، گفت: امسال شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک تهران و بانکوک است و همواره روابط دوستانه‌ای میان دو ملت برقرار بوده است.
وی با برشمردن ویژگی‌های مشترک دو ملت و سابقه 400 ساله همکاری‌ها، اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای گسترش مناسبات و ارتقاء سطح همکاری‌های دو کشور بکار خواهم گرفت.

ارسال نظرات