دستغیب :

تجاوز عربستان به یمن آسیب جدی برای رژیم‌ سعودی به دنبال دارد

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: تجاوز عربستان به یمن علاوه بر اینکه خلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی است، آسیبی جدی برای خود عربستان نیز خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۱۲۴۱۲
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،احمدرضا دستغیب نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به تجاوز عربستان سعودی به مردم بی‌دفاع یمن اظهار داشت: از نخستین لحظاتی که این تجاوز اتفاق افتاد جمهوری اسلامی ایران هشدارهای لازم را به کشور عربستان داد چرا که این تجاوز به‌خلاف تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی و معاهدات جهانی است.

وی تصریح کرد: طبیعتاً حمله عربستان به یمن نه تنها برخلاف  قوانین و معاهدات بین‌اللملی است بلکه آسیبی جدی برای خود کشور عربستان نیز به دنبال خواهد داشت و شعله‌ور شدن دامنه این جنگ بیش از آنکه کشورهای منطقه را تحت تأثیر قرار دهد، خود عربستان را متأثر خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد با این اقدام نابخردانه عربستان باید هر چه سریعتر این تجاوز توسط خود رژیم سعودی متوقف شود و کشورهای منطقه نیز باید نسبت به این موضوع واکنش جدی نشان دهند. 

دستغیب خاطرنشان کرد: با توجه به ارتباطاتی که جمهوری اسلامی ایران با مجالس کشورهای اسلامی و منطقه دارد، موضع جمهوری اسلامی را در این زمینه به آنها منتقل کردیم و از آنها خواستیم نسبت به این موضوع منفعلانه و یا برخلاف خواست و جهت مردم حرکت نکنند. 

وی با اشاره به انقلاب مردم یمن تأکید کرد: آنچه در یمن رخ داده یک حرکت جنایتکارانه است و بر اساس خواست و اراده قاطبه مردم چنین حرکتی صورت نگرفته است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با ابراز تعجب از اقدام مجامع بین‌المللی و سکوت آنها در مقابل این تجاوز گفت: اگر چنین اقدامی از سوی یک کشور دیگر نسبت به سرزمین دیگری صورت می‌گرفت، همه مجامع بین‌المللی و نهادها واکنش نشان می‌دادند. اکنون افراد بی‌گناه و زنان و کودکان کشور یمن مورد تهاجم قرار گرفته‌اند، اما هیچ واکنشی از سوی کشورهای غربی که مدعی دموکراسی و حقوق بشر هستند، صورت نمی‌گیرد.

ارسال نظرات