عضو کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس گفت: می‌توان حمله عربستان به یمن را اقدامی آشکار در زیرپا گذاشتن همه مقررات بین‌المللی نامید.
کد خبر: ۸۵۱۲۴۰۸
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، عوض حیدرپور  با محکوم کردن حمله عربستان به یمن اظهار داشت: می‌توانیم حمله عربستان به یمن را اقدامی آشکار در زیرپا گذاشتن همه مقررات بین‌المللی بنامیم.

وی افزود: یمنی‌ها در واقع مردمی هستند که به‌دنبال ظلمی که در داخل یمن بر آنها می‌رفت انقلابی را شکل دادند و با حرکت انصارالله در یمن انقلاب  آرام، آرام اوج گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به دنبال شکل‌گیری انقلاب، همه مردم یمن به انصارالله پیوستند و بنا به درخواست منصور عبدالله عبده رئیس جمهور استعفا داده و خلع ید شده یمن، سعودی‌ها شروع به تجاوز به زیرساخت‌های یمن کردند.

وی با بیان اینکه حمله عربستان به گونه‌ای است که خشم مردم یمن و مسلمانان و خشم ملت‌های جهان را برانگیخته است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با اقدام عربستان سعودی به صورت جدی مخالف است.

حیدرپور بیان کرد: امید داریم که جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بیانیه یا قطع‌نامه‌ای صادر کند که عربستان سعودی به تجاوزات خود در یمن خاتمه دهد و از دخالت بی‌موقع و بی‌جا در امور داخلی این کشور خودداری کند.

ارسال نظرات