معاون سازمان خصوصی سازی:

تنها ۱۰درصد شرکت‌های دولتی هنوز واگذار نشده‌اند

معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: از ابتدای تشکیل سازمان خصوصی سازی تاکنون، حدود ۱۱۵۰ شرکت دولتی در لیست واگذاریها قرار گرفته و کار واگذاری آنها انجام شده است و از این تعداد، تنها ۱۰ درصد باقی مانده است.
کد خبر: ۸۵۱۲۴۰۰
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، داود خانی در گفتگو با رادیو اقتصاد با اشاره به این که در سال 94 حدود 120 تا 130 شرکت در فهرست واگذاریهای سازمان خصوصی‌سازی قرار خواهند گرفت، گفت: آگهی واگذاری این شرکتها پس از آماده‌سازی، اصلاح ساختار و قیمت‌گذاری و نیز تأیید هیئت واگذاری در روزنامه‌ها درج خواهد شد و پس از آن عرضه سهام دولتی انجام می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع و امور پشتیبانی سازمان خصوصی‌سازی افزود: به‌طور معمول با توجه به برگزاری فصل مجامع در خرداد و تیرماه هر سال، حجم واگذاری‌های بلوکی دولتی کاهش می‌یابد که امری طبیعی است و پس از فصل مجامع عرضه‌های سازمان خصوصی‌سازی شدت می‌گیرد.

وی ادامه داد: سال گذشته حجم زیادی از سهام شرکتهای دولتی که بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود توسط این سازمان قیمت‌گذاری و عرضه شد که به دلایل مختلف از جمله شرایط اقتصادی کشور و نیز شرایط بورس بیش از 4 هزار میلیارد تومان آن به بخش خصوصی واگذار شد.
خانی با اشاره به این که نگاه دولت تدبیر و امید در راستای اجرای اصل 44، تقویت بخش خصوصی است، گفت: بر این اساس در سال 93 هیچ سهم دولتی بابت رددیون دولت به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم واگذار نشده است.
معاون سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: از ابتدای تشکیل سازمان خصوصی‌سازی تاکنون، حدود 1150 شرکت دولتی در لیست واگذاری‌ها قرار گرفته و کار واگذاری آنها انجام شده است و از این تعداد، تنها 10 درصد باقی مانده است.
ارسال نظرات