کوثری :

توافق نهایی هسته‌ای پیش از اجرا باید در مجلس تصویب شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه، قانون اساسی تصریح کرده که باید توافق‌های بین‌المللی به تصویب مجلس برسد، گفت: توافق نهایی هسته‌ای بعد از تصویب در مجلس، می‌تواند اجرایی شود.
کد خبر: ۸۵۱۲۳۹۰
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به طرح سنا برای ضرورت تصویب توافق نهایی هسته‌ای گفت: اقدامی که سنا و کنگره در مواجهه با مذاکرات هسته‌ای انجام می‌دهند، مصداق کارشکنی در مذاکرات است.

وی با بیان اینکه ایران منوط به لغو تمام تحریم‌های اعمالی با 1+5 توافق خواهد کرد، تصریح کرد: اگر قرار باشند تحریم‌ها لغو نشود، اصل توافق هسته‌ای برای ما فاقد موضوعیت خواهد بود، چراکه ما لغو تمام تحریم‌ها را موضوع مذاکرات هسته‌ای می‌دانیم و نه نتیجه آن.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه با بیان اینکه قانون اساسی تصریح کرده که باید توافق‌های بین‌المللی به تصویب مجلس برسد، خاطر نشان کرد: توافق نهایی ایران با 1+5 حتماً باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به رأی گذاشته شود و بعد از تصویب در مجلس می‌تواند اجرایی شود.

کوثری با بیان اینکه اجرای پروتکل الحاقی نیز نیازمند مصوبه مجلس است، گفت: نمایندگان مجلس حتماً در بررسی پروتکل الحاقی به این نکته توجه خواهد داشت که مراکز نظامی ایران به‌هیچ عنوان جزو مراکز هسته‌ای محسوب نمی‌شود و قطعاً ما اجازه بازدید از مراکز نظامی را به بیگانگان نخواهیم داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار