خبرهای داغ:
مديركل بنياد شهید و امور ایثارگران قزوين:

فرزندان شاهد و ایثارگر، مروجین فرهنگ ایثار و شهادت هستند

همانگونه که شهدا و ایثارگران خالق حماسه‌های ماندگار شدند، فرزندان هنرمند آنان نیز با ارایه‌ی آثار ارزشمند هنری، مروجین فرهنگ ناب ایثار و شهادت هستند.
کد خبر: ۸۵۱۲۳۸۴
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، غلامرضا حقايق‌پور مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين در اولين نشست ماهانه‌ استاندار قزوين در سال جاري که با حضور هنرمندان شاهد و ايثارگر برگزار شد، با اشاره به نقش هنرمندان در تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: همانگونه که شهدا و ایثارگران خالق حماسه‌های ماندگار شدند، فرزندان هنرمند آنان نیز با ارایه‌ی آثار ارزشمند هنری، مروجین فرهنگ ناب ایثار و شهادت هستند.

حقايق‌پور به مشكلات هنرمندان شاهد و ايثارگر اشاره كرد و گفت: نداشتن فضا و امكانات مناسب براي انجام كار هنري، اشتغال‌زايي، عدم حمايت‌هاي لازم از توليد انبوه آثار هنري و عدم استفاده دستگاه‌هاي اجرايي از ظرفيت‌هاي هنرمندان شاهد و ايثارگر، از مهمترين مشكلات هنرمندان است.

وي گفت:‌ برخي از نهادهاي استان قزوين در برگزاري همايش‌ها و برنامه‌های فرهنگی براي تامین برنامه‌ها و اجرای آن، با استفاده از هنرمندان غیر بومی، هزينه‌هاي زيادي مي‌كنند در حالي كه مي‌توانند همین برنامه‌ها را با كمترين هزينه و با استفاده از پتانسيل هنرمندان شاهد و ایثارگر بومی، انجام دهند.

حقايق‌پور اختصاص مكان دائمي در جهت توليد و عرضه آثار هنري براي هنرمندان شاهد و ايثارگر، حمايت دستگاه‌هاي اجرايي، به وي‍ژه فرهنگي در جهت خلق آثار هنري، جذب هنرمندان در دستگاه‌هاي اجرايي، اهداي آثار هنري هنرمندان در قالب هداياي فرهنگي به مدعوين در همایش‌هاي مختلف و استفاده از آثار هنري در فضاهاي دستگاه‌هاي اداري و هنري را از جمله راهكارهاي تولید و عرضه‌ی آثار هنری و رفع مشكلات هنرمندان شاهد و ايثارگر برشمرد.

در این نشست که با حضور استاندار و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، کانون پرورش فکری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، هنرمندان به بیان مشکلات و پیشنهادت خود پرداخته و مدیران نیز پاسخ‌های لازم را ارایه کردند.

 

 

1003/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار