عضو جمعیت ایثارگران با اشاره به سخنان اخیر رهبری درباره افزایش آمادگی دفاعی گفت: رهبر انقلاب با طرح این مباحث دو تهدید را به یک تهدید تبدیل کردند و این آرایش نقطه به نقطه در مقابل گزینه‌های آمریکا مدیریت راهبردی رهبر انقلاب است.
کد خبر: ۸۵۱۲۳۸۳
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجتبی شاکری عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ،‌ با اشاره به دستورالعمل رسمی مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش آمادگی و نظامی در شرایط فعلی اظهار داشت: صحنه توافق و مذاکراتی که در حال حاضر در حال انجام است به صحنه جنگ نرم پس از دوران دفاع مقدس شباهت دارد که آمریکا می‌خواهد از آنچه در تحمیل جنگ به دنبالش بود از طریق این توافقنامه به آن دست یابد.

شاکری با اشاره به مزیت‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف از جمله علمی، فناوری، هوا فضا و موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی در منطقه غرب آسیا، خاطرنشان کرد: آمریکا در صدد است همه این موقعیت‌ها را به صورت یکجا از ما بگیرد.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: راهبرد استراتژیک جمهوری اسلامی سلاح هسته‌ای نیست و مانند افسانه هولوکاست آنقدر تکرار شده که جا افتاده اما ما از طریق حقوقی و مذاکرات به دنبال برداشته شدن تحریم‌ها هستیم. هر چندکه آمریکا به بهانه‌های مختلف از جمله حقوق بشر، تروریست‌ و موشک‌ها بر استمرار این تحریم‌ها تاکید دارد.

وی با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده بدون پشتوانه مردم و رهبری نمی‌تواند با اقتدار عمل کند به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره لزوم افزایش آمادگی دفاعی پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب با طرح این مباحث جلوی دو تهدید را گرفته و آن را به یک تهدید تبدیل کردند در حالی که مقامات آمریکایی نتوانستند آن را جمع کنند و همچنان بین دولت و کنگره آمریکا اختلاف نظر وجود دارد و به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به توافق نهایی این اختلافات تشدید شود.

شاکری با بیان اینکه ما به تناسب، گزینه‌هایی را که از سوی آمریکا مطرح می‌شود باطل می‌کنیم، تصریح کرد: اگر تحریم‌ها برطرف نشود ما توافق نمی‌کنیم، اگر آنها بخواهند از مراکز نظامی‌ ما بازرسی کنند، اجازه نمی‌دهیم و اگر تهدید نظامی کنند اعلام کردیم که آماده‌ایم. بنابراین این آرایش نقطه به نقطه در مقابل گزینه‌های آمریکا مدیریت راهبردی از سوی فرمانده کل قواست که در داخل همه باید به این نوع آرایش توجه کنید.

ارسال نظرات