کد خبر: ۸۵۱۲۳۷۷
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴


ابراهیم کارخانه عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: در حال حاضر افکار عمومی جامعه به شدت منتظر است تا خلأ به وجود آمده با ارائه فکت شیت توسط وزارت امور خارجه جبران شود. وقتی  امریکایی ها فکت شیت منتشر کرده و نظرات، تحلیل و تفسیر خود از مذاکرات را در فکت شیت ارائه می کنند بالاخره ملت ایران هم انتظار دارند تیم مذاکره کننده ایران که سفیر آن ها در مذاکرات بوده و از حقوق آن ها باید دفاع می کرده، تفسیر خود را  از واقعیاتی که در مذاکرات گذشته برای مردم بیان کنند. 

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: من به یکایک این ملت اعتماد دارم اظهار داشت: دانستن، حق مردم ایران است. مردم 12 سال است مسائل هسته ای را پیگیری کرده و ده ها بار در خیابان ها ریخته و در دفاع از حق مسلم هسته ای خود شعار دادند و تمامی ملت ایران از کارگر و کشاورز و همه اقشار در راهپیمایی هایی که در رابطه با حقوق هسته ای ایران در سراسر کشور بوده یکپارچه فریاد زدند و در حال حاضرانتظار دارند وزارت امور خارجه فکت شیت را منتشر کرده و قدرتمندانه از آن دفاع کند.

نماینده مردم همدان عنوان کرد: وزارت امور خارجه باید اجازه دهد مطالبی که منتشر می کند مورد نقد و بررسی قرار گرفته و با نقد و بررسی هایی که صورت پذیرد به نتیجه ای واحد برسد چون هم تیم مذاکره کننده و هم ملت ایران مسئله هسته ای را حقی ملی می دانند و حقوق و فناوری هسته ای متعلق به تمام ملت ایران است و مربوط به یک جناح خاص نیست و مخالفت در مورد یک مسئله ملی معنا ندارد و آنچه مهم است دغدغه ملی است.

وی ادامه داد: همدلی و همزبانی ایجاب می کند که وزارت امور خارجه به درخواست  213 تن از نمایندگان مجلس از وزیر امور خارجه در خصوص انتشار فکت شیت هرچه سریعتر عمل کند. مردم در نهایت در جریان مذاکرات قرار خواهند گرفت ولذا ارائه فکت شیت احترام به مردم است. وقتی امریکای ها واقعیاتی را که گذشته برای ملت خود بازگو می کنند  قطعا این ملت انتظار دارند تیم مذاکره کننده عزت و احترام آنها را در رابطه آگاهی دادن در مورد آنچه که در مذاکرات گذشته حفظ کند.

کارخانه با اشاره به دروغ بودن فکت شیت منتشر شده توسط امریکا گفت: این واقعیت نمی تواند در پس پرده بماند و مردم باید زمانی متوجه واقعیت شوند که کار از کار گذشته است و هیچ اقدام و پیشنهادی از سوی هیچ کس جز پنج نفر تیم مذاکره کننده نباید مطرح شود. آیا حق ملت ایران این است؟ آیا مسئله ای که ملی است باید به صورت سربسته  با آن برخورد شود؟ اگر هدف تأمین حقوق هسته ای ملت ایران است پس واقعیات باید در اختیار ملت ایران قرار گیرد.

  

ارسال نظرات