فرمانده بسیج دانش آموزی حوزه حضرت رقيه خواهران مه ولات گفت: امسال 300 نفر از دانش آموزان حوزه حضرت رقيه خواهران شهرستان مه ولات ، آموزش هاي دوره های آمادگی دفاعی مدارس را فرا می گیرند.
کد خبر: ۸۵۱۲۳۵۳
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
مريم محمدنيا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی،  مرحله سوم دوره های آمادگی دفاعی با حضور دانش آموزان سال دوم متوسطه دختر شهر مه ولات در مدارس سطح شهرستان در حال برگزاربیست.

وی ضمن تشریح اهداف دوره های درس آمادگی دفاعی گفت: با توجه به تهدیدات و خطرات فرا روی جامعه، آموزش های دوره های آمادگی دفاعی می تواند در آگاهی بخشی به دانش آموزان نقش موثری داشته باشد.

وی افزود: در راستای ارتقای کیفیت درس آمادگی دفاعی در حوزه نظری و عملی با هدف تقویت روحیه شجاعت و فداکاری در دانش آموزان مرحله اول و دوم دوره های درس آمادگی دفاعی سال گذشته برگزار شده و مرحله سوم آن در سال جاری به صورت عملی در سطح مدارس در حال انجام است.

فرمانده بسیج دانش آموزی حوزه حضرت رقيه خواهران مه ولات بیان داشت: در این دوره ها دانش آموزان علاوه بر افزایش مهارت های فردی و گروهی در دفاع نظامی و غیرنظامی، استفاده صحیح از ابزارهای دفاعی در مواقع لازم، اصول تیراندازی، تمرین حالات تیراندازی، فرامین خط آتش، نکات ایمنی، باز و بست، شناسایی و کاربرد متعلقات سلاح کلاشینکف، فشنگ گذاری، فشنگ برداری، خشاب گذاری و خشاب برداری را با نظارت مربیان خود فرا می گیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها