عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نسل‌کشی در یمن جای هیچ توجیهی ندارد و در نهایت هیچگاه از تاریخ پاک نخواهد شد. بنای دشمنان اسلام اصیل بر این است که محبان اهل بیت(ع) را در یمن از بین ببرند.
کد خبر: ۸۵۱۲۳۴۲
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سید محمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت جنایات عربستان در یمن اظهار داشت: حمله و هجوم ناجوانمردانه سعودی‌ها به یمن در حمایت از رئیس‌جمهور مستعفی آنها با توجه به اینکه اکثریت قاطع مردم یمن حکومت او را قبول نداشتند، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

وی با اشاره به اینکه تعجب از سکوت مجامع بین‌المللی یا اقدام نکردن علیه این نسل‌کشی است، افزود: تعجب‌آورتر این است که شورای امنیت قطعنامه‌ای را صادر می‌کند که عملاً به نفع رژیم سعودی و به ضرر مردم آزادی‌خواه یمن است، این قطعنامه به نفع رئیس‌جمهور مستعفی یمن تمام شد.

آیت‌الله غروی یادآور شد: سعودی‌ها همانطور که همه می‌دانند با کمک برخی کشورهای غربی زیرساخت‌ها و ساختمان‌های اداری را نابود کرده است. وقیحانه‌تر از همه این نسل‌کشی‌هایی است که توسط بمباران‌های آنها صورت گرفته و نتیجه‌اش کشتار صدها کودک، زن و مرد و همینطور حمایت از تروریست‌های وهابی و تقویت آنها است.

وی با تأکید براینکه دولت عربستان  مبتلا به یک برون فکنی شده است، اظهار داشت: این دولت، ایران و احیاناً حزب‌الله لبنان را مقصر حمله به یمن می‌داند! گویا اینها در تبلیغات اینطور القاء می‌کنند که در یمن با ایران و حزب‌الله مواجه هستند و تبلیغات عجیبی در رسانه‌های دنیا به راه انداخته‌اند که تلاش دارند برای آزادی یمن و جلوگیری از حضور بیگانگان در آنجا می‌جنگند، در حالی که این مطلب خلاف واقع است و متأسفانه مجامع بین‌الملل نیز برای وضوح پیدا کردن وقایع در بین ملت‌ها هیچ تلاشی نمی‌کند.

این چهره حوزوی درباره نقش ایران در حمایت از یمن گفت: ایران زمانی که مشاهده می‌کند مردم یمن اینگونه مورد تهاجم قرار گرفته‌اند و تلاش دارند خود حکومتشان را در دست بگیرند، از یمنی‌ها حمایت رسانه‌ای و غذایی کرده است اما اینگونه که بخواهد حضور فیزیکی در این کشور پیدا کند یا کمکی برای برکناری علی عبدالله صالح داشته باشد، اینگونه نبوده است.

وی با اشاره به اینکه مردم عربستان از وضعیتی که دولتشان در یمن پیش آورده آگاه نیستند، توضیح داد: این نسل کشی جای هیچ توجیهی ندارد و تأسف بار است، عملاً دولت عربستان بنایش بر این است که محبان اهل بیت (ع) را در یمن و شیعیان مختلف از فرقه‌های مختلف زیدی، اسماعیلی و حتی شافعی‌ها را از بین ببرند.

آیت‌الله غروی اظهار داشت: عربستان باید بفهمد که در کنار کشوری نظیر یمن آن هم با چنین سابقه، وسعت و پهناوری خاص که تلاش دارد روی پای خود بایستد، این جنایات از تاریخ این ملت پاک نمی‌شود و همچنان که عده زیادی از عربستانی‌ها یمنی هستند زمینه ناامنی خود عربستان را فراهم می‌آورند، واقعا اگر دولت عربستان چشمش باز شود نباید دست به اینگونه اقدامات بزند چرا که نهایت ناامنی خود را رقم می زند.

وی در پایان درباره اقداماتی که مجامع دنیا و مردم دیگر کشورها می‌توانند انجام دهند، گفت: امیدواریم کشورهای دیگر به مردم یمن کمک کنند، آمریکا هم دست از حمایت از متجاوزان بردارد و مجامع  حقوق بشری هم مسائل را از نزدیک مورد مطالعه قرار دهند تا مشخص شود که مهاجم و جنایتکار کیست و شورای امنیت هم یک اعلامیه و مصوبه‌ای داشته باشد که نقش بازدارندگی نسبت به جنایات عربستان را تعیین کند.

آیت‌الله غروی در پایان عنوان کرد: در داخل ایران حمایت مردم، حوزه‌ها و علما بسیار مهم است، هرچند به ظاهر هم دخالت تلقی شود، ما همه مسلمان هستیم و نمی‌توانیم در برابر ظلم به کودکان، زنان و مردم عادی ساکت بنشینیم، امیدواریم کسانی که با امکانات کشورهای قدرتمند چنین جنایاتی می کنند به جزای خود برسند.

ارسال نظرات