خبرهای داغ:
دعاهای ماه رجب معادن عظیم معرفت و دریایی از خداشناسی و توحید محوری است که در این ماه می‌توان با استفاده از این دعاها به مقاصد بزرگی رسید.
کد خبر: ۸۵۱۲۲۶۸
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲

 

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب اظهار داشت: خداوند در برخی جایگاه‌های زمین مکان‌های خاصی را انتخاب کرده و به آن اماکن حرمت و شرافت خاصی داده است که مکه و بیت‌المقدس از جمله این مکان‌های مقدس هستند.

وی ادامه داد: در بعضی زمان‌ها نیز به خواست خداوند ارزشمندی خاصی قرار داده شده است، به عنوان مثال جمعه در میان دیگر روزهای هفته شرافت و عظمت خاصی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در میان ماه‌های سال نیز برخی ماه‌ها دارای شرافت خاصی نسبت به دیگر ماه‌ها هستند که رجب از جمله این ماه‌هاست.

وی خاطر نشان کرد: رجب برای مؤمنین به نهری در بهشت که آب آن شیرین‌تر از عسل و سفیدتر از شیر است، تجسم شده است.

نوروزی  با اشاره به اینکه رجب ماه دعا، تهجد، شب‌ زنده‌داری و اخلاص است ادامه داد: ماه رجب میلاد امام علی(ع) و شهادت امام هادی(ع) و موسی‌ابن‌جعفر(ع) را در خود دارد و یکی از ماه‌هایی است که راه رسیدن به خدا در آن برای بنده نزدیک‌تر است.

وی با بیان این نکته که وجود ایام‌البیض در این ماه نشان‌دهنده کرامت ماه رجب بر ماه‌های دیگر است ابراز کرد: بهترین حالات ماه رجب، حالت اعتکاف است که خداوند این توفیق را به بندگان خاص خود که معتکفین نامیده می‌شوند، می‌دهد.

این مقام مسئول افزود: معتکفان در خلوتکده خانه خدا با نماز و تلاوت قرآن به تقویت بنیه اعتقادی خود می‌پردازند و خدا را هر لحظه به خود نزدیک‌تر می‌بینند.

وی اضافه کرد: اعتکاف فرصتی است برای تفکر در زمینه زندگی و دستورات الهی تا انسان خود را از تاریکی‌های جهل نجات داده و مقیم حرم لطف الهی ببیند.

نوروزی عنوان داشت: در این ماه مؤمنین با خواندن دعا، نماز و توبه درگاه الهی، درهای رحمت الهی را به روی خود باز کرده و خود را برای حضور در مهمانی معنوی ماه رمضان آماده می‌کنند.

وی ادامه داد: دعاهای بسیار شریفی که برای این ماه در روایات ذکر شده، در واقع پیام فطرت است که به قلب انسان نازل می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: دعاهای ماه رجب معادن عظیم معرفت و دریایی از خداشناسی و توحید محوری است که در این ماه می‌توان با استفاده از این دعاها به مقاصد بزرگی رسید.

وی با اشاره به اینکه دعا کارخانه انسان‌سازی است افزود: با دعا می‌شود به شرافت‌های معنوی رسید و وعده‌های الهی را در لحظه لحظه زندگی جاری ساخت.

نوروزی  یادآور شد: مؤمنان نباید از عظمت این ماه بزرگ غفلت کنند چرا که این ماه به زودی می‌گذرد و فرصت‌های انسان برای خودسازی و کسب معنویت از دست می‌رود.

وی ابراز داشت: در ماه رجب دستور داده شده که مؤمنان زیاد توبه کنند و عبادات در این ماه مضاعف محسوب می‌شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: عبادت تنها بر روی سجاده تعریف نمی‌شود، بلکه دیدار با بستگان، عیادت مریض و سرکشی به محرومان و فقرا نیز عباداتی هستند که در این ماه وارد شده‌ است.

وی ادامه داد: ماه رجب، ماه آموزش مهرورزی، عدالت‌محوری، دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا است.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اضافه کرد: ماه رجب مقدمه‌ای است تا انسان با دعا در این ماه هدایا و آرزوهایی که از خداوند درخواست کرده را در ماه رمضان و شب‌های قدر دریافت کند.

 

 

1003/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها