مراسم یادواره 33 شهید دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی استان چهارمحال و بختیاری در سالن آمفی تئاتر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۲۲۵۷
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ رییس دانشگاه علمی کاربردی استان در این مراسم معنوی، گفت: امروز در عصری زندگی می کنیم که عصر انفجار است و این عصر ویژگی های خاص خود را دارد که می توان تغییر در ساختارها را از این نوع ویژگی ها نام برد.

دکتر عزیزی با اشاره به تغییر ساختارهای اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و سیاسی در جامعه افزود: تمام ساختارهایی که قبل از پدیده عصر انفجار شاهد تغییرات کند آن بودیم الان شاهد سرعت گرفتن آن هستیم.

وی اظهار داشت: حاصل تغییرات فرهنگی که گسترش روز افزون تکنولوژی و تبادل اطلاعات است، فاصله بین نسل هاست.

عزیزی خاطر نشان کرد: بحث فرهنگی ما درتمام دنیا ازتباط عمیقی با سایر حوزه ها دارد و فرهنگ هم دارای ویژگی ها و کاربردهای متعددی است که وقوف در آن کمک زیادی به جوامع می کند.

وی با اشاره به اینکه اقتدار یک کشور در فرهنگ آن بروز می کند، تصریح کرد: فرهنگ یک ملت در یک زمان طولانی شکل می گیرد و این نیاز به یک برنامه بلند مدت و استراتژیک دارد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان اظهار کرد: معرفی شهدا به عنوان الگوی نسل جوان بسیار حائز اهمیت است و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از راه های قلبه بر فرهنگ سلطه جهان است.

وی گفت: اکنون که 27 سال از هشت سال دفاع مقدس می گذرد شاهد دغدغه جوانان نسبت به انجام برنامه های این چنینی است و با توجه به منویات مقام معظم رهبری امیدواریم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین دانشجویان اثر خود را گذارد.

اجرای مجری توانمند سینما و تلویزیون سید جواد هاشمی و همچنین شعر خوانی صابر خراسانی و نمایش های آئینی حوزه دفاع مقدس از دیگر برنامه های این یادواره بود.

در پایان این مراسم، از تعدادی از مادران شهدای دانشجوی استان تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است: اجلاسیه 72 شهید دانشجوی استان چهارمحال و بختیاری، 15 اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه شهرکرد برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات