مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان از آماده شدن ۱۲۰ مسجد برای پذیرایی از معتکفین استان همدان در ماه رجب خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم در ماه رجب امسال 20 هزار معتکف در مساجد استان حضور یابند.
کد خبر: ۸۵۱۲۲۰۰
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی دشتکی اظهار داشت: پیش بینی می کنیم در ماه رجب امسال 20 هزار معتکف در 120 مسجد سراسر استان شرکت کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مراسم اعتکاف 100 مسجد پذیرایی 16 هزار معتکف بودند، افزود: ستاد مردمی اعتکاف قبل از سال جدید فعال شده اند تا زمینه ساز حضور اقشار مختلف مردم در اعتکاف باشند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه اعتکاف جامع ترین و معجونی از عبادات است، بیان داشت: چند عبادت شامل نماز، روزه، حج، جهاد و امر به معروف در اعتکاف نهفتهاست.

وی ادامه داد: اعتکاف یکی از محوری ترین سبک زندگی اسلامی، راهبرد اساسی در برخورد با تهاجم فرهنگی دشمن و هچنین در حفظ هویت توحیدی و اسلامی انسان نقش بسزایی دارد چرا که انسان در اعتکاف خود را به مرحله خودسازی و خودشناسی می‌رساند.

دشتکی افزود: در نظام توحیدی و اسلامی اعتکاف برای خود سازی پیش بینی شده و تنها عبادتی که جامع همه عبادات است و در سیره نبی و در آیات قرآن به آنبسیار تاکید شده است ، سنت حسنه اعتکاف است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات