اشرف غنی در نشست مشترک با رئیس‌جمهور کشورمان:
رئیس‌جمهور افغانستان با بیان اینکه امروز با خطر جدی تروریسم روبه‌رو هستیم، گفت: روزانه در این زمینه قربانی می‌دهیم.
کد خبر: ۸۵۱۲۱۰۱
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، اشرف‌غنی رئیس جمهور افغانستان در نشست خبری خود با حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان که ظهر امروز در کاخ سعدآباد برگزار شد، به رابطه طولانی در تاریخ ایران و افغانستان اشاره کرد و اظهارداشت: از میهمان‌نوازی شما به نمایندگی از ملت، دولت و هیات همراه خود شکر می‌کنم و امید است که دعوت ما را برای سفر به کابل بپذیرید تا پذیرای شما باشیم.

وی با اشاره به فرصت همکاری‌های دو جانبه میان ایران و افغانستان خاطر نشان کرد: تاکید ما بر این است تا فصل مشترکی از روابط ایجاد شود تا مشکلاتی که وجود داشته است به صورت موردی، مورد مطالعه و راه حل قرار دهیم و راهی که وجود دارد این است که از فرصت‌ها برای همکاری دو جانبه، سه جانبه و چهار جانبه از منطقه و تبدیل منطقه از یک نقطه خطر به نقطه صلح و ثبات استفاده شود.

اشرف غنی با بیان اینکه امروز با خطر جدی تروریسم روبه‌رو هستیم خاطر نشان کرد: روزانه در این زمینه قربانی می‌دهیم.

رئیس‌جمهور افغانستان با بیان اینکه دین اسلام یک دین رحمانی است، افزود: دین مبین اسلام دین خشنونت نیست و یک دین رحمانی است و عقاید و فرهنگ مشترک اساس همه کاره و همه جانبه را ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور افغانستان ادامه داد: از تمام فرصت‌ها برای همکاری با همسایگان برای حل مسائل نهایت بهره‌برداری را انجام می‌دهیم.

ارسال نظرات