مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی در گفتگو با «نسیم» افزود: در حال حاضر ذخایر برنج کشور در وضعیت مناسبی است.
کد خبر: ۸۵۱۲۰۸۴
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،علی قنبری مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی در خصوص واردات برنج در سال جدید گفت: در حال حاضر ذخایر برنج کشور در وضعیت مناسبی است و نیازی به واردات نداریم.

وی افزود: تکالیف ما در خصوص واردات برنج و دیگر محصولات باید از سوی وزارت جهاد کشاورزی به ما ابلاغ شود بنابراین نمی توانیم سر خود اقدام به واردات برنج کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به صحبت های وزیر جهاد در خصوص نیاز به واردات کمتر از یک میلیون تن برنج در سال 94 به نسیم بیان کرد: احتمالا صحبت های آقای وزیر در خصوص نیاز به واردات برنج در ماههای آینده است زیرا در حال حاضر کشور نیازی به واردات برنج ندارد.

قنبری در خصوص سفر تجاری هیاتی هندی به ایران و ارتباط این سفر با واردات برنج از این کشور به نسیم خاطرنشان کرد: هیات هندی در سفر اخیر خود به ایران پیشنهاداتی را در خصوص واردات برنج مطرح کرد، ولی ما هنوز پاسخی به پیشنهادات آن ها ندادیم زیرا تکالیفمان از سوی وزارت جهاد کشاورزی به طور کامل مشخص نشده است.

وی حمایت از تولید داخل را مهم ترین اولویت وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: با توجه به محدودیت کشت برنج در سال جاری تلاش ما بر این است که در واردات برنج به گونه ای عمل کنیم که تولید کنندگان داخلی متضرر نشوند.


منبع: نسیم


ارسال نظرات