سخنگوی دولت مستعفی یمن از رد طرح چهار ماده‌ای ایران برای صلح در یمن خبر داد
کد خبر: ۸۵۱۲۰۷۵
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،به نقل از رویترز، سخنگوی دولت مستعفی یمن می گوید که طرح صلح چهار ماده ای پیشنهادی از طرف ایران به سازمان ملل متحد رد شده است.

عربستان سعودی از سه هفته پیش با همکاری 10 کشور عربی منطقه در راستای تلاش برای بازگرداندن "عبد ربه منصور هادی"، رئیس جمهور فراری این کشور به قدرت تجاوز هوایی به یمن را آغاز کرده است.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران چند روز پیش طرح صلح چهار ماده ای ایران را با هدف پایان دادن به درگیری های در یمن به سازمان ملل تسلیم کرد. این طرح خواستار آتش بس فوری در یمن، پایان دادن به تمامی حملات خارجی، کمک رسانی انسانی و از سر گیری گفت و گوهای ملی و استقرار یک دولت وحدت ملی فراگیر است.

راجح بدیع، سخنگوی دولت مستعفی یمن در یک گفت و گوی تلفنی با رویترز به این خبرگزاری گفت: " ما طرح ایران را رد می کنیم؛ این طرح تنها یک مانور سیاسی است."

دولت مستعفی یمن و حامی اصلی آن یعنی عربستان، ایران را به دخالت در امور داخلی یمن متهم کرده اند. جمهوری اسلامی ایران همواره این ادعاها را رد کرده است.

مقامات دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و اروپا چند روز پیش در گفت و گو با خبرگزاری بلومبرگ به شرط عدم افشای نام ادعاهای عربستان و مقامات رسمی غرب درباره دخالت ایران در یمن را رد کردند.


منبع: نسیم


ارسال نظرات