مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: تمامی مدیران خبرگزاری ها و نشریات ملزم به بیمه خبرنگاران هستند و این موضوع با جدیت پیگیری می شود.
کد خبر: ۸۵۱۲۰۳۵
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

ناصر مقدم با تاکید بر اینکه قانون مطبوعات مشخص کرده که تمامی مدیران مسوول خبرگزاری ها و نشریات ملزم به بیمه خبرنگاران خود هستند، افزود: در صورت عدم تحقق این مهم خبرنگاران می توانند از مجاری قانونی نسبت به اعتراضات خود اقدام کنند.


وی یادآوری کرد: وزارت ارشاد به تنهایی متولی این امر نیست، هر چند معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اعلام کرده است مدیران مسوول را موظف به انجام این کار خواهد کرد.

مقدم با اشاره به اینکه سیاست وزارت ارشاد مبتنی بر این است که خود مدیران مسوول نشریات و خبرگزاری ها نسبت به بیمه خبرنگاران خود مبادرت کنند، افزود: بر این اساس دولت 100 درصد بیمه را پرداخت می کند به شرط آنکه پس از واریز حق بیمه در سایت معاون مطبوعاتی قرار دهند.

وی ابراز کرد: هنوز در مورد بیمه سایر هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر که تغییراتی در اساسنامه صندوق اعتباری بوجود آمده بود،نسبت به سال گذشته دگرگونی ایجاد نشده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، ادامه داد: بر این اساس پالایش و بازنگری در مورد اعضا این صندوق انجام شده است که نسبت به رفع مشکلاتی که در چند روز گذشته به وجود آمده بود، اقدام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان تلاش دارد مشکلات مربوط به بیمه خبرنگاران این استان را بررسی و از طریق قانونی نسبت به رفع آنها اقدام کند.

ارسال نظرات