نماینده مردم ارومیه در مجلس خطاب به هیأت دولت گفت: نسبت به رسیدگی به اوضاع مردم مظلوم و فقیر یمن در مقابل رژیم متجاوز سعودی اقدام کنید و از هیچ کمکی در این امر مضایقه نکنید.
کد خبر: ۸۵۱۲۰۲۷
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع مجلس در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز (یکشنبه، 30 فروردین ماه) مجلس با بیان اینکه ستون دین، نماز و ستون نظام، ولایت فقیه است، گفت: از دولت عزت و اقتدار می‌خواهیم چنانچه رهبری فرمودند با مذاکره و توافق مخالف نیستیم ولی می‌خواهیم با اقتدار کامل، عزت نفس مذاکرات به توافق یکجا با حذف تحریم های ظالمانه و یکطرفه منتهی شود.

وی با تبریک روز ارتش به نیروهای زمینی، هوایی، دریایی، پدافند هوایی و خانواده معظم شهدا و ایثارگران ارتش، خطاب به روحانی خاطرنشان کرد: اعتبارات ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و مرزبانی را اختصاص دهید تا مطالبات بازنشستگان و کادر خود را پرداخت کنند همچنین به نیروهای نوار مرزی توجه خاص کنید.

وی در ادامه خطاب به هیأت دولت تأکید کرد: از مردم مظلوم و فقیر یمن در مقابل رژیم سعودی متجاوز و همجنس باز حمایت جدی به عمل آورید و برای ارسال هر نوع کمکی به مردم یمن دریغ نکنید؛ مجلس هم در کنار شماست.

قاضی پور در ادامه در رابطه با وضعیت دریاچه ارومیه خطاب به رئیس‌جمهور گفت: دریاچه ارومیه هنوز کاملا نمرده و در CCUاست و تمام عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه صرفا هزینه تراشی است؛ امروز طراز دریاچه ارومیه مثل سال گذشته است و تنها 1 سانتی متر افزایش یافته نه 50 سانتی متر لذا گزارش اشتباه ندهید و بدانید بعد از خداوند متعال حیات و ممات ما و پرندگان مهاجر وابسته به دریاچه ارومیه است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی سرو ارومیه هر چه سریع تر ابلاغ شود همچنین در خصوص والیبال ارومیه باید بگویم اتفاق ناگوار 27 اسفند 93 منجر به کتک خوردن جوانان ارومیه در تهران شد که بر همین اساس از وزیر کشور سوال کردم، تشریف نیاوردند و سوال به صحن علنی مجلس رفت.

وی اضافه کرد: از وزیر ورزش در این زمینه سوال کردیم که قرار شد هیأتی واقعه ننگین آخرین چهارشنبه 93 به طور جدی تحقیق و تفحص کرده و علت و معلول با هم بررسی شود؛ کاش به جای جوانان 22 بهمنی، حقیر را مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند لذا تا آخرین لحظه عمر پیگیری خواهم کرد تا فدراسیون والیبال مورد توبیخ قرار گیرد چرا که ظلمی که فدراسیون والیبال به خاطر تیم تهران نسبت به تیم های تبریز و ارومیه کرده است قابل گذشت نیست و از آنجایی که آذربایجان وطن دوست مطیع قانون است، از طریق قانون احقاق حق خواهیم کرد.

قاضی پور در ادامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: چرا قانون استخدامی پیش دبستانی‌ها را اجرا نکردید که در همین رابطه کارت زرد هم دریافت کردید لذا از دولت می خواهیم لایحه بیاورد تا حقوق پایه این معلمان افزوده شود و سپس رتبه بندی از اول سال 92 انجام گیرد تا بازنشستگان را نیز شامل شود همچنین کارت بیمه طلایی فرهنگیان تغییر ماهیت به آهن زنگ زده داده است که نیاز به رسیدگی دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس خطاب به رئیس‌جمهور عنوان کرد: قانون می‌گوید حقوق حداکثری نباید بیش از 7 برابر حداقل باشد؛ آیا وزرای حضرتعالی 7 برابر حداقل می‌گیرند یا بیش از 30 برابر، چرا بعضی از مدیران شرکت های شبه دولتی بالای 100 برابر حداقلی حقوق می‌گیرند.

وی همچنین خطاب به زنگنه، وزیر نفت گفت: استخدام نیروهای پالایش پخش که اکثرا از خانواده معظم شهدا هستند با اینکه امتحان داده و گزینش شده اند هنوز شروع به کار نکرده اند لذا لازم است علت آن مشخص شود.

قاضی پور همچنین خطاب به وزرای نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، نفت، ارتباطات و معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد: به بهانه احیای دریاچه ارومیه احداث تمام سدهای آذربایجان غربی را تعطیل شده در حالی که کار ساخت تمام سدهای استان های دیگر به اتمام رسیده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن قوه مقننه ادامه داد: اکثر مردم در برخی از نقاط داخل شهر ارومیه و حاشیه، از امکانات زیرساختی محروم هستند و در کوچه و خیابان های شهر، آب، برق، گاز، فاضلاب، جدول و آسفالت وجود ندارد، آیا ساکنین این مناطق و مناطق دیگر حوزه انتخابیه ام مسلمان و انسان نیستند، آنها از سیلاب ها نیز در امان نیستند و عدم وجود آب، برق، گاز، تلفن، جدول و آسفالت مشکلات فراوانی برای خانواده این عزیزان که اکثرا از قشر زحمتکش کارگر و کشاورز هستند ایجاد کرده است، آیا خانواده شما می‌توانند 24 ساعت در این منطقه زندگی کنند؟

وی در ادامه ضمن تسلیت فوت آقایی نماینده سلماس در مجلس به مردم این شهر، گفت: پیشاپیش11 اردیبهشت، روز جهانی کارگر را به کارگران ولایتمدار ایران تبریک می‌گویم و خطاب به دولت که از ارائه مجوز راهپیمایی به کارگران نترسد؛ خانه کارگر محل امن و اطمینان نظام جمهوری اسلامی است همچنین روز معلم، 12 اردیبهشت را به معلمان عزیز و زحمتکش تبریک می‌گویم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تبریک هفته بهداشت به پرستاران و زحمتکشان، خاطرنشان کرد: آیا زمان اصلاح قانون ناسلامت نرسیده است چرا که متخصصان میلیونر شده اند؛ چقدر از پول فقرا باید نصیب عده ای خاص شود و در نتیجه درمان در ایران گران تر از همه جای جهان شود از طرفی پیشگیری یعنی بهداشت فدای درمان شده، همچنین مسئولان امر باید بدانند بیمارستان های تأمین اجتماعی متعلق به کارگران است از این رو چشم طمع از این بیمارستان ها بردارید که هر کجا انحصار باشد فساد هم آنجا هست.


ارسال نظرات