مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در نشست خبری با اصحاب رسانه از واگذاری ۳۷ درصد از سهام باقیمانده بانک تا تیر ماه سال به بسیجیان خبر داد جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۲۰۱۶
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، دکتر نتاج مدیر عامل بانک - در این نشست با اشاره به تامین سرمایه 1200 میلیارد تومانی این بانک، گفت: 14 درصد سهام بانک در اسفند ماه سال گذشته توسط 180 هزار نفر از مشتریان بانک خریداری شد و 37 درصد از سهام بانک باقیمانده نیز تا دو ماه آینده عرضه خواهد شد.

نتاج افزود: قیمت پایه سهام بانک مهر اقتصاد حدود 130 تومان تعیین و تا 138 تومان نیز داد و ستد شد که در آخرین قیمت حدود 123 تومان معامله شده این در حالی است که با توجه به ارزش ذاتی بالای سهام این بانک آینده آن روشن بوده و خریداران از منافع آن بهره‌مند خواهند شد.

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد نحوه عرضه 37 درصد از سهام بانک را تدریجی عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی سود 15 تومانی برای هر سهم برای زمانی بود که سرمایه بانک 200 میلیارد تومان محاسبه شده بود که با افزایش سرمایه قطعا کل سود آن نیز افزایش می‌یابد.

نتاج در بخش دیگری از سخنان خود طولانی شدن فرآیند دریافت مجوز را ضرورت ساماندهی فعالیت دو دهه گذشته و انطباق با قوانین مصوب جدید عنوان کرد و گفت: براساس مصوبه سال 83 مجلس، بانک مرکزی تنها مرجع ناظر و مسئول در بازار پول است در حالی که تا قبل از آن وزارت تعاون و نیروی انتظامی نیز مجوز فعالیت برای صندوق‌ها و موسسات صادر می‌کردند.

نتاج تصریح کرد: در حدود سال 88 مقررات موسسه اعتباری و بانک شرایطی تقریباً شبیه به هم پیدا کرد و به همین دلیل تصمیم بر آن شد که درخواست مجوز از موسسه اعتباری به بانک تغییر کند که موافقت اصولی آن توسط بانک مرکزی صادر شد و در بهمن ماه سال گذشته اساسنامه جدید بانک مهر اقتصاد به تصویب شورای محترم پول و اعتبار رسید.

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد مهم‌ترین برنامه‌های این بانک را پس از اخذ مجوز نهایی از بانک مرکزی، اخذ مجوزهای مختلف از جمله فعالیت‌های ارزی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون به 10.5 میلیون نفر تسهیلات پرداخت کرده‌ایم، اظهارداشت: مجموع سپرده‌گذاران بانک هم‌ اکنون 12 میلیون نفر و تعداد شعب بانک نیز در سقف 800 شعبه است.

نتاج با تاکید بر اینکه رویکرد بانک مهر اقتصاد پرداخت تسهیلات خرد و متوسط به عموم مردم است، گفت: به دلیل همین خط مشی، تراز بانک شفاف و میزان مطالبات معوق حدود 3 تا 5 درصد است که با توجه به تضامین اخذ شده از متقاضیان، این مطالبات برگشت پذیر و قابل وصول هستند.

وی درخصوص نرخ سود بانکی نیز اظهار داشت: قطعا با توجه به کاهش نرخ تورم، همه توقع کاهش نرخ سود بانکی را دارند و باید این نرخ کاهش یابد اما به طور منطقی توصیه می شود در مرحله اول نرخ سود سپرده و در فاصله زمانی 3 تا 6 ماه نرخ سود تسهیلات کاهش یابد.

نتاج تاکید کرد: باید به این نکته توجه کرد که همه مشکلات اقتصادی کشور با کاهش نرخ سود بانکی برطرف نمی‌شود و باید همه بخش‌ها به صورت هماهنگ عمل کنند؛ نتیجه چنین رویکردی در گذشته کاهش هیجانی نرخ سود بود که اثرات منفی در نظام بانکی بر جای گذاشت و هنوز از آثار منفی آن رنج می برد.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد با بیان اینکه بهتر است نرخ سود با شیب ملایم و مناسب کاهش یابد، افزود: سپرده‌های فعلی با نرخ‌های 22 درصد افتتاح شده‌اند و تسهیلات پرداختی هم متناسب با این نرخ به متقاضیان تخصیص داده می‌‌شود؛ بنابراین وقتی نرخ سپرده کاهش یابد نرخ سود تسهیلات با فاصله زمانی 3 تا 6 ماه کاهش می‌یابد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تسهیلات قرض‌الحسنه گفت: رشد حجم کل سپرده‌های قرض‌الحسنه در شبکه بانکی کاهش یافته و به نظر بنده یکی از علل اصلی آن عدم پرداخت سپرده‌های قرض‌الحسنه به صورت قرض‌الحسنه است چرا که اغلب بانک‌ها منابع قرض‌الحسنه را در بخش هایی غیر از قرض‌الحسنه استفاده می‌کنند.

نتاج تاکید کرد: بانک مهر اقتصاد تنها بانکی است که تمامی منابع قرض‌الحسنه را صرف تسهیلات قرض‌الحسنه به محرومان نیازمند نموده است.
ارسال نظرات