شهلا میرگلوبیات گفت: پرداختن به مسائل تبلیغاتی و کلیشه‌ای هیچ کمکی به حل مشکلات زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست در جامعه نمی‌کند.
کد خبر: ۸۵۱۲۰۰۹
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهلا میرگلوبیات نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود با اشاره به حمله آل‌سعود به یمن گفت: جای تعجب است که با وجود کشتار وسیع مردم یمن سازمان‌های بین‌المللی در مقابل این اقدامات آل‌سعود سکوت کردند.

وی همچنین از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای درخواست کرد ضمن تلاش برای لغو همه تحریم‌ها از منافع ملی حمایت کنند.

نماینده مردم ساوه تصریح کرد: از آقای ظریف می‌خواهیم فکت‌شیت ایرانی را هرچه سریع‌تر منتشر کنند و همچنین با توسل به قدرت جوانان و بهره‌گیری از منابع زیرزمینی و روزمینی در راه حل مشکلات کشور گام بردارند.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به هفته زن گفت: این هفته به پایان رسید و همایش‌های زیادی بدون ارائه گزارش عملکردی درباره وضعیت زنان و مشکلات ‌آنها به پایان رسید.

میرگلوبیات در ادامه با اشاره به عدم اجرای قوانین مربوط به زنان تصریح کرد: پرداختن به مسائل تبلیغاتی و کلیشه‌ای هیچ کمکی به زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست نمی‌کند و باید پرسید آیا مشکل اولویت‌دار زنان ما ورود به ورزشگاه‌هاست.

نماینده مردم ساوه ادامه داد: اگر این مسئله مشکل اصلی زنان ما نیست باید به مسائلی مانند ازدواج، اشتغال و تامینی محیطی امن برای زنان پرداخت.

وی در ادامه نطق خود با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی‌اش اظهار داشت: بیش از سه ماه است که استان مرکزی استاندار ندارد و از آقای رئیس‌جمهور سوال می‌کنیم که چرا تکلیف این استان را مشخص نمی‌کنید و این مسئله یک نمره منفی در کارنامه دولت تدبیر و امید است.

میرگلوبیات اضافه کرد: مشکلات استان در این چند ماه چندین برابر شده است و استاندار بعدی با مشکلات جدی روبرو خواهد بود؛ استان مرکزی نیازمند استانداری توانمند و دارای قاطعیت است.

وی در ادامه با انتقاد از علمکرد خبرگزاری ایرنا در قبال دفتر ساوه این خبرگزاری خطاب به علی جنتی وزیر ارشاد گفت: خبرگزاری ایرنا در حرکتی باورنکردنی دفتر ساوه را تعطیل و لوازم آن را به مرکز استان منتقل نموده است؛ مردم از عملکرد غیرمنطقی ایرنا در این مورد اعتراض دارند.

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی از وزیر نیرو درخواست کرد با توجه به کاهش بارندگی در حوزه انتخابی‌اش مسئله استفاده مردم ساوه از سد کوچری را پیگیری نموده و درباره آن اقدام جدی صورت دهند.

میرگلوبیات در ادامه از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد تا پروژه‌های نیمه تمام راه روستایی و کنار گذرهای حوزه انتخابی ساوه و زرندیه هرچه سریع‌تر تکمیل شود.

وی در پایان نطق خود خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی گفت: چگونه است که بانک‌ها خودمختارند و هیچ کس نمی‌تواند بر آنها نظارتی داشته باشد و آیا با نرخ سود 30 درصد می‌توان کارآفرینی کرد.

ارسال نظرات