نماینده مردم دیر گفت: اعتراف طرف مذاکره‌کننده به پروسه غنی‌سازی در ایران جای تامل دارد و جا دارد تا وزارت امور خارجه نسبت به انتشار برگه تفسیر فکت‌شیت ایران و 1+5 اقدام کند.
کد خبر: ۸۵۱۲۰۰۴
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام موسی احمدی نماینده مردم دیر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 گفت: جامعه جهانی بداند که ملت ایران از حقوق حقه خود گذشت نخواهد کرد. ملت ایران امروز مذاکرات را به عنوان یک فرصت می‌داند تا در قالب مذاکره، حقانیت خود را به گوش جهانیان برساند و با سعه‌صدر و تحت هدایت رهبری نظام توانمندی خود را به جهانیان نشان و فضای خصمانه جبهه استکبار بر ضد ایران را در هم بشکند.

وی افزود: گرچه اکنون طرفین مذاکرات در قالب بیانیه مطبوعاتی حرف های اساسی را مطرح کردند و چارچوب را برای سه ماه آینده تعیین کرده‌اند اما مطالبه جدی مردم مطرح است و طبیعی است که طرف مذاکره‌کننده علاقمند نباشد که ما استقلال سیاسی و اقتصادی خود را دنبال کنیم.

نماینده مردم دیر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اعتراف به مشروعیت پروسه غنی‌سازی ایران از سوی طرف مذاکره‌کننده جای تامل دارد لذا مقامات و رسانه‌های آمریکایی‌ و اروپایی سند مورد توافق لوزان را در غیاب فکت‌شیت ایرانی مطابق خواست خود تفسیر می‌کنند که جا دارد وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار برگه تفسیر فکت‌شیت نسبت به شفاف‌سازی در این باره اقدام کنند.

احمدی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به مشکلات و حل آنها شد.

ارسال نظرات