خبرهای داغ:
سبک و سیره امام محمد باقر(ع) یک قرآن مجسم است، آن امام بزرگوار به دلیل اینکه ایشان شکافنده علم و حل کننده معضلات پیچیده علمی در زمان خویش بودند به " باقرالعلوم" معروف شدند.
کد خبر: ۸۵۱۱۹۸۸
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

حسن دهقان نژاد مسئول نظارت شورای نگهبان استان در گفت و گو با خبرنگار بسیج با اشاره به دلایل امامت امام محد باقر(ع) اظهار  می کند: دلایل امامت آن حضرت از چندین دیدگاه مورد بررسی قرار می گیرد از آن جمله که ایشان به لحاظ معرفت و دانش از دیگر انسان های زمان خود پیشتازتر بودند در همین راستا هدایت و سر پرستی جامعه را به عهده بگیرد.

وی  می افزاید: آن امام بزرگوار به دلیل اینکه ایشان شکافنده علم و حل کننده معضلات پیچیده علمی در زمان خویش بودند به " باقرالعلوم"  معروف شدند از سوی دیگر، آن حضرت همچون پدر بزرگوارش امام صادق (ع) اندیشمند بزرگی بودند که در این راه توانستند چهار هزار شاگرد را تربیت کنند.

این مسئول، اخلاق نیک، خوش برخوردی،  داشتن شیوه سیاسی واجتماعی منطقی را از ویژگی های بارز امام پنجم (ع) دانست و خاطر نشان کرد: آن حضرت در باغ خویش سختی ها و مشقت های بسیاری را متحمل می شدند و در این میان بدون هیچ گونه اعتراضی شایسته نمی دانستند سر بار دیگران باشند به بیان ساده تر، آن امام بزرگوار تلاش به همراه تقوا را جهاد در راه خدا می دانستند.

مسئول نظارت شورای نگهبان استان در ادامه بیان می کند: آن حضرت در عین حال که اهل علم بودند دیگران را نیز به مناظره علمی تشویق می‌نمود به طوری که فردی مسیحی تحت تاثیر اخلاق و منش بزرگوارانه امام (ع) او را به عنوان یک الگو برای خود در نظر گرفت و در ادامه این روند به دین اسلام تشرف پیدا کرد.

دهقان نژاد تصریح می کند: هر یک از امامان با توجه به شرایطی که داشتند با دشمنان خویش مبارزه می کنند واین امام بزرگوار با گسترش نشر و معارف فرهنگ اسلامی و تربیت شاگردان در مقابل آنان ایستادگی می کردند.

وی  توضیح می دهد: امام پنجم(ع)  با توجه به پروسه زمانی که در موقعیت سیاسی و اجتماعی خویش داشتند در مسیر سید الشهدا(ع) حرکت می کردند این موضوع در حالی است که از اولین تا آخرین امام معصوم (ع) راه ، روش و منش همه آنان یکی است پس شایسته نیست با توجه کردن به یکی از امام از دیگر امامان باز ماند.

مسئول نظارت شورای نگهبان استان در خاتمه ابراز کرد: در مذهب تشیع شناخت و اعتقاد به امام، از مسائل اصولی و بنیادین دینداری بوده، پای بندی و اعتقاد به آن، در کنار دیگر اصول دین همچون توحید، نبوت و معاد مطرح شده است و، وجود هر گونه تزلزل، ضعف و سستی در اصول اعتقادات، اختلال و ضعف درامر دینداری را در پی خواهد داشت، کمبود معرفت نسبت به امام(ع)، موجب نقصان در امر دین ، عدم انجام وظیفه و یا کوتاهی در ادای تکلیف خواهد بود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها