فرماندار قروه گفت: اعتکاف به منزله بزرگترین حرکت جمعی است که می‌تواند روح معنویت در جامعه را گسترده و سطح فرهنگ آن را ارتقا دهد.
کد خبر: ۸۵۱۱۹۸۶
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شعبان سپهر فرماندار قروه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم اعتکاف که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: اعتکاف تزکیه روحی افراد را در پی دارد که با تمرین عملی تقوا و پرهیزگاری حاصل می‌شود.

به گفته وی، همانگونه که جسم انسان با تمرین و ممارست فیزیکی توانمند می‌شود، روح وی نیز در پرتو تمرین معنویت و فاصله‌گیری از گناه است که می‌تواند رحمانی شده و از شیطان دور شود.

فرماندار قروه حسن اعتکاف را در گرو استمرار آن در طول همه روزهای زندگی برشمرد و افزود: ماه رجب از ماه‌های با برکتی است که زمینه‌ساز ورود مومنین به ماه شعبان و رمضان و ضیافت الهی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این تمرین سه روزه مومنین با تمرین تقوا، برای 30 روز میهمانی خدا کسب آمادگی می‌کنند.

سپهر با بیان اینکه در طول ایام اعتکاف فضای معنوی ویژه‌ای در کشورمان ایجاد می‌شود بر لزوم فراهم‌سازی مناسب زمینه برگزاری این سنت حسنه تاکید کرد و گفت: این روزها فرصتی است تا در مسیر گفتار و کردار خود، با مسیر الهی و اعتلای روح و جسم همراه شویم.

وی این حرکت را از حرکت‌های بزرگ فرهنگی در کشورمان اعلام و خاطرنشان کرد: در مقابله با هجمه‌های فرهنگی گسترده دشمنان، اعتکاف به منزله بزرگترین حرکت جمعی است که می‌تواند روح معنویت در جامعه را گسترده و سطح فرهنگ آن را ارتقا دهد.

وی تاریخ را عبرتی برای درس آموختن عنوان کرد و گفت: پرداختن به مناسک و مراسم‌هایی که روح معنویت در آن جاری است و موجب تعالی معنوی جامعه می‌شود بر همه واجب است.

به گفته سپهر، تعبیر مقام معظم رهبری از شبیخون فرهنگی حاکی از هجمه‌ای گسترده و به تمام معناست که تا پای نابودی فرهنگ پیش می‌رود که اگر کاری در برابر این تهاجم نکنیم تا پیکره جامعه مقتدرانه در برابر آن بایستد، قافیه جنگ نرم را می‌بازیم.

فرماندار قروه بخش عمده‌ای از مقابله با این تهاجم را متوجه مسئولین اجرایی دانست و افزود: خروجی فعالیت کارگزاران باید جلب رضایت خدا و مردم با خدمت‌گزاری و از سویی پرورش و تزکیه نفس باشد که این روزها فرصتی برای بازگشت و خلوت با خویش است تا با نیرویی مضاعف بتوان وارد عرصه خدمت‌گزاری شد.

 حجت الاسلام حسن رهبر سرپرست تبلیغات اسلامی قروه نیز در این جلسه اظهار داشت:اعتكاف مجموعه ‌اي مركب از مهم ‌ترين عبادات واجب و مستحب است و در واقع معجوني است شفا بخش و سازنده که هم اثر نماز در آن است كه ياد خدا و باز ‌دارندگي از گناهان باشد و هم نتيجه روزه كه سرّي از اسرار الهي است.

رهبر به ایجاد خیمه های معرفتی و حلقه های معرفتی در محل اعتکاف اشاره نمود و بیان داشت: 15 نفر از خواهران طلبه نیز از شهر مقدس قم به شهرستان قروه خواهند آمد که در کنار خواهران معتکف به برگزاری برنامه ها اهتمام می کنند.

وی اعتکاف را فرصتی برای تخفیف بار گناهان برشمرد و افزود: 7 مسجد در شهرهای قروه، سریش‌آباد ، دلبران و روستاهای مالوجه و وینسار پذیرای معتکفین خواهند بود.

این مسئول با بیان اینکه امسال 3 نفر از حافظان کشوری قرآن کریم نیز میهمان معتکفین در شهرستان خواهند بود افزود: دوره‌های ویژه آموزش سبک زندگی اسلامی با محوریت حجاب و عفاف و سیره و سلوک علوی وفاطمی نیز در این 3 روز برگزار می‌شود.

به گفته رهبر در سال گذشته در شهرستان قروه 435 نفر در مراسمات اعتکاف حضور یافتند که امسال انتظار می رود بیش از 500 نفر در این مراسم معنوی شرکت نمایند.


ارسال نظرات