حجت الاسلام ماندگاری:

آل سعود با پول‌های حج مستحبی دست به کشتار شیعیان می‌زند

مبلغ عرصه دین با طرح این سؤال که مکه مستحبی ثواب بیشتری دارد یا زیارت کربلا دارای ثواب بیشتری است، گفت: در روایات آمده که ثواب زیارت کربلا از حج مستحبی بیشتر است، افزون بر این دلیل دیگری وجود دارد که اگر افراد به حج مستحبی بروند، پول های آنان به آل سعود کثیف می رسد که آن پول را برای تأمین سلاح بر علیه شیعیان استفاده می کنند.
کد خبر: ۸۵۱۱۹۶۸
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا امشب در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) با بیان این که افزون بر قرآن ناطق نیز داریم، گفت: قرآن ناطق ائمه طاهرین(ع) هستند، این قرآن ناطق فرموده است که فرصت های خاص را مغتنم بشمارید.


وی با اشاره به شب جمعه نخست ماه رجب افزود: نخستین شب ماه مبارک رجب لیلة الرغائب نام دارد؛ این شب، شب آزادی و فک رقبه است، لیلة الرغائب شبی است که انسان ها باید خود را از هوس ها و از گناهان رها کنند؛ بنابراین این شب یکی از فرصت هایی است که انسان باید نهایت استفاده را بکند.


این مبلغ دینی با طرح این سؤال که مکه مستحبی ثواب بیشتری دارد یا زیارت کربلا دارای ثواب بیشتری است، اظهار داشت: در روایات آمده که ثواب زیارت کربلا از حج مستحبی بیشتر است، افزون بر این دلیل دیگری وجود دارد که اگر افراد به حج مستحبی بروند، پول های آنان به آل سعود کثیف می رسد که آن پول را برای تأمین سلاح بر علیه شیعیان استفاده می کنند.


وی ادامه داد: افراد به جای حج مستحبی باید به زیارت کربلا بروند، با این کار پول ها و منافع به جای رسیدن به دست آل سعود جنایتکار به مردم شیعه عراق می رسد که این مسأله به یقین بهتر است، از همین رو انسان باید اولویت ها را متوجه باشد.


عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که متأسفانه انسان ها بسیاری از فرصت ها را از دست می دهند، ابراز داشت: یکی از این زمان ها بین الطلوعین است که انسان باید در این زمان برای روزی خود دعا کند، در این زمان خداوند روزی انسان ها را تقسیم می کند.


وی عنوان کرد: نعمت زمان جایگزین ندارد، قابل حبس نیست و جبران نمی شود، از همین رو انسان اگر بنا را بر حرکت در مسیر نادرست و اشتباه بگذارد به سختی می تواند جبران کند، در همین زمین امام باقر(ع) فرمودند که گناه نکردن بسیار آسان تر از توبه کردن است.


حجت الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: برای زمان و عمر نمی توان قیمت گذاشت، والدین باید این مسائل را به خوبی به فرزندان خود آموزش دهند؛ درمان این گونه مشکلات برنامه ریزی و داشتن اولویت بندی در زندگی است، برنامه داشتن دستور اهل بیت(ع) است.


وی با بیان این که بنابر دستور اهل بیت(ع) 5 برنامه برای زندگی باید در نظرگرفته شود، گفت: نخستین این برنامه ها در نظر گرفتن زمانی برای خواب و استراحت است، هر انسانی در طول شبانه روز باید بین 6 تا 8 ساعت خواب و استرحت داشته باشد.


این مبلغ دینی افزود: دین مبین اسلام بر خواب قبل از اذان ظهر که قیلوله نامیده می شود تأکید و از خواب قبل از مغرب و بین الطلوعین نهی کرده است، همچنین انسان باید در زمان خواب سبک بوده و سرشب بخوابد، این نکات مسائلی است که انسان باید بداند.


وی اظهار داشت: در روایات آمده است که «در آخرالزمان خواب انسان ها همانند سگ می شود به گونه ای که تا پاسی از شب بیدار بوده و در زمان پر پرکت سحر در حال خواب هستند»، انسان باید همانند خروس سحر خیز باشد.


حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که شخص دارای برنامه زندگی خوبی دارد، ادامه داد: رسیدگی به مسائل روزانه و شخصی همانند خوراک و بهداشت، پرداختن به عبادت، کسب روزی حلال، کسب علم و انجام تفریحات حلال از مواردی است که باید در برنامه ریزی ها رعایت شود.


منبع: خبرگزاری رسا

ارسال نظرات