خبرهای داغ:
به همت حوزه علمیه صدیقه کبری(س) شهرستان بهار؛

همایش «شاخه نبات» در شهرستان بهار برگزار شد

همايش شاخه نبات به عنوان کارگاه پيش از ازدواج ويژه طلاب مجرد در حوزه علميه صديقه کبري (س) خواهران شهرستان بهاربرگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۱۸۶۵
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، کارشناس ارشد روانشناسي باليني در همایش شاخه نبات که به عنوان کارگاه پیش از ازدواج ویژه طلاب مجرد در حوزه علمیه صدیقه کبری(س) شهرستان بهار برگزار شد، اظهار داشت: بهترين ازدواج‌ها آسان‌ترين آنهاست و ازدواج بايد آسان، به هنگام و پايدار باشد چراکه اختلاف و جدايي و تفرقه پسنديده نيست و در جامعه امروز متاسفانه خانواده ها ازدواج را سخت مي گيرند.

محمد ترکمان با بیان اینکه ما بايد فرهنگ زندگي فاطمي را الگوي زندگي خود قرار دهيم، اضافه کرد: فلسفه ازدواج آسايش و آرامش است و آنچه به عنوان صداق و مهريه مطرح است نشانه صداقت مرد به زن است و نبايد به عنوان اهرم دفاعي مورد استفاده قرار گيرد.

وي افزود: با توجه به بروز بحران پديده طلاق در جامعه، ضرورت آموزش‌هاي پيش از ازدواج در جامعه اساسي است.

این کارشناس ارشد روانشناسي باليني با بیان اينکه آموزش‌هاي پيش از ازدواج مختص يک کشور نيست و حتي در کشورهاي اروپايي نيز وجود دارد، گفت: اين آموزش ها در کشور ما در مرحله پيش از عقد و همراه با آزمايشات اجباري پيش از ازدواج به صورت مختصر وجود دارد که کافي نيست.

*لزوم ایجاد مراکز مشاوره حرفه اي در جامعه

مدير حوزه علميه صديقه کبري(س) خواهران شهرستان بهار نیز در ادامه اظهار کرد: اگر بخواهيم در راستاي جامعه اي پويا و کارآمد قدم برداريم به مراکز مشاوره حرفه اي با صلاحيت و مجوز رسمي از سازمان بهزيستي و نظام روانشناسي در جامعه نياز اساسي داريم.

معصومه عيوضي با اظهار تأسف از وفور بحث ها در خصوص مراسم ازدواج تصريح کرد: جوانان آن گونه که بايد همديگر را نمي‌شناسند و به سرعت درگير مسائل هيجاني و عاطفي مي شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار