دبیر علمی همایش میرزامحمود فدایی تلاوکی مازندرانی:
دبیر علمی همایش میرزامحمود فدایی تلاوکی مازندرانی گفت: همایش ملی بزرگداشت شاعر عاشورایی مازندران خردادماه امسال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۱۸۴۳
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲



 


 

خبرگزاری بسیج مازندران، علی رمضانی پاچی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به اینکه برگزاری همایش مرحوم فدایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: تلاش داریم با معاونت فرهنگی شهرداری ساری پنج نقطه خطی شاعران مازندرانی چاپ شود.

 

وی با اشاره به اینکه چند سالی است که کمیته فرهنگی در بخش دودانگه تشکیل شد و تلاش دارد آیین‌های بومی و محلی این منطقه را احیا کند، درباره اقدامات انجام شده برای برگزاری این همایش گفت: فراخوان برگزاری این همایش از دی ماه صادر شد و پیش‌بینی شده بود که 30 مقاله به این همایش ارسال شود.

 

پاچی با اعلام اینکه مقالات متعددی برای برگزاری این همایش به دبیرخانه ارسال شد، افزود: مقالاتی از استان‌های یزد، کرمان، مازندران و شیراز دریافت شد.

 

دبیر علمی همایش میرزامحمود فدایی تلاوکی مازندرانی با اشاره به اینکه همایش ملی بزرگداشت شاعر عاشورایی مازندران خردادماه امسال برگزار می‌شود، یادآور شد: فراخوان برگزاری این همایش به دانشکده‌های ادبیات و دانشگاه‌های استان نیز ارسال شد و مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.

 

در ادامه علی‌اکبر ذلیکانی عضو شورای شهر ساری نیز با اشاره به اینکه میرزا محمود فدایی تلاوکی مازندرانی مصداق بارز علمای اسلام بود، گفت: مقتل مرحوم فدایی در پستو خانه‌ها خاک می‌خورد ولی با تلاش یکی از پژوهشگران منطقه به کل کشور معرفی شد.

 

عضو شورای شهر ساری اضافه کرد: این مرحوم در ساری کمتر شناخته شده بود که تلاش داریم با برگزاری این همایش اقدامات این شاعر گران‌قدر به مردم معرفی شود.

 

وی در پایان با اشاره به فعالیت معاون فرهنگی در شهرداری ساری، گفت: در دو سال فعالیت این معاونت اقدامات مناسبی در شهر ساری انجام شد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها