امام جمعه موقت شهرستان ساری گفت: حرف‌های دشمنان در بحث تسلیحات هسته‌ای، یک بام و دو هواست، زیرا باید به آنها بگوییم که اگر سلاح هسته‌ای بد است، چرا شما آن را ذخیره می‌کنید.
کد خبر: ۸۵۱۱۸۳۱
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰

 


 

 

خبرکزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز مازندران با اشاره به شعار سال‌جاری که توسط مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت همدلی و همزبانی نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: همه دولت‌مردان، سران سه قوه و مسئولان نظام در هر کسوتی که هستند باید بدانند که یکی از عوامل تکامل مادی و معنوی امت اسلامی، اتحاد و همدلی است و تمام تلاش دشمنان برای این است تا اتحاد و همدلی در بین مسلمانان و ایران اسلامی نباشد.

 

وی بیان کرد: برخی از دانشمندان حدس می‌زدند که بشر اولیه تنها زندگی می‌کرد و به مرور زمان، اجتماعی شد اما اکنون به این نتیجه رسیدند که بشر بالطبع اجتماعی بوده و در هیچ دوره‌ای به‌تنهایی نمی‌توانست زندگی کند، و از طرفی نیز جامعه‌ای می‌تواند به پیشرفت برسد که در سایه همدلی و اتحاد به تکامل خود ادامه دهد.

 

خطیب موقت نماز جمعه ساری با اشاره به آیه 103 سوره آل‌عمران «واعتصموا بحبل‌الله جمیعا و لاتفرقوا»، افزود: خدا در این آیه با جامعه اسلامی و مجتمع اسلامی صحبت می‌کند که اگر در جامعه اسلامی اختلاف افتاد، به قرآن و اهل‌بیت (ع) متوسل شوید و در زمان غیبت امام عصر (عج) باید به ولایت‌فقها تمسک بجوییم زیرا آنها مصداق حبل‌الله هستند.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به عنوان نایب امام عصر (عج) و فقیه جامع‌الشرایط با در نظر گرفتن مسائل و مشکلات فعلی، تشخیص دادند که در شرایط امروز، نیاز به همدلی و همزبانی داریم تا به پیشرفت برسیم.

 

قاسمی با اشاره به حلاوت و شیرینی پیروزی تیم ملی کشتی ایران در مسابقات جهانی، اظهار کرد: این حلاوت برای ملت و رهبری ما دل‌چسب بود زیرا این پیروزی در سرزمین کفر و با دسیسه‌هایی که آنها داشتند و حتی در امتیاز دادن نیز به تعبیر رهبری «قابل اعتماد نیستند» به دست آمد.

 

امام جمعه موقت ساری افزود: معمولا این ورزشکاران شغل ندارند و مسئولان باید به آنها توجه کنند زیرا افتخاری که آنها آفریدند، بسیار ارزشمند و مهم است.

 

وی با اشاره به اینکه تسلیحات هسته‌ای در اختیار هشت کشور دنیاست و دارای کلاهک‌های هسته‌ای بی‌شماری هستند، تصریح کرد: اما تنها پنج کشور، پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضا کردند و بقیه آنها گویا تعهدی به پیمان‌های بین‌المللی ندارند.

 

خطیب موقت نماز جمعه مرکز مازندران با اشاره به تاریخچه آمریکا و فرانسه در استفاده از تسلیحات هسته‌ای، گفت: این دو کشور، آزمایشات خود را بر روی مردمان بی‌گناه هیروشیمای ژاپن و الجزایر انجام دادند و حتی قدرت بمب‌هایی که فرانسه بر سر مردم الجزایر امتحان کرد، شش بار قدرت تخریبی بیشتری از بمب‌های آزمایشی آمریکا در هیروشیما بوده است.

 

وی ادامه داد: اکنون این داعیه‌داران صلح جهانی، به کشوری چون ایران اسلامی رو می‌کنند و می‌گویند که نکند روزی فرا برسد ایران اسلامی، اتمی بشود، اما ما در پاسخ این دشمنان فقط به فتوای رهبری رجوع می‌کنیم و به آنها می‌گوییم که رهبر امت اسلامی، استفاده از این سلاح‌ها را حرام اعلام کرده‌اند.

 

قاسمی بیان کرد: حرف‌های دشمنان در بحث تسلیحات هسته‌ای، یک بام و دو هواست، زیرا باید به آنها بگوییم که اگر سلاح هسته‌ای بد است، چرا شما آن را ذخیره می‌کنید.

 

امام جمعه موقت ساری درباره تاریخچه یمن و لزوم مطالعه تاریخ آن توسط جوانان، افزود: این کشور، 24 میلیون جمعیت دارد که نیمی از آن شیعه و عمدتا زیدی و نیمی دیگری نیز بیشتر شافعی‌مذهب هستند.

 

وی ادامه داد: وقتی بیداری اسلامی به یمن رسید، عربستان دچار نگرانی شد و دروغ‌پردازی عربستان درباره دخالت ایران در یمن، به جایی رسید که حتی دشمنان ما را نیز به تعجب واداشته است.

 

قاسمی درباره توافق ایران با کشورهای 1+5، اظهار کرد: دولت‌مردان و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به دنبال توافق خوب هستند و به تعبیر رئیس جمهور، ‌اگر قرار است در این توافق‌نامه امضایی باشد باید تمام تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود.

 

خطیب موقت نماز جمعه مرکز مازندران در پایان با اشاره به 29 فروردین و دوم اردیبهشت، روز ارتش و نیروی زمینی، اظهار کرد: وقتی انقلاب پیروز شد، خیلی‌ها فکر می‌کردند ارتش در مقابل انقلاب می‌ایستد اما این یک فکر جاهلی بود، زیرا ارتش به برکت خون شهدا و رهبری امام راحل در کنار مردم قرار گرفت.

 

 وی در پایان گفت: تاسیس سپاه پاسداران ابتکار امام راحل است و این نهاد مقدس و انقلابی سازش‌کاری و معامله‌گری را بلد نیست و مرام او مرام امام و رهبری است، ابهت پوشالی استکبار را فرو ریخته، بازوی مقتدر ولایت و عامل رعب استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها