امام جمعه بابل با اظهار تأسف از حضور زنان در ورزشگاه‌ها، گفت: جای تعجب است چگونه معاون رئیس‌جمهور اظهار می‌کند که صدر مطالبات زنان حضور در ورزشگاه‌های مردان است.
کد خبر: ۸۵۱۱۸۳۰
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶

 


 

خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام حسن روحانی در خطبه‌های نماز جمعه بابل با اشاره به برکات ماه رجب و لزوم آماده شدن برای بهره‌گیری از این ماه مبارک، اظهار کرد: تعدد روایات از ائمه اطهار و پیامبر اکرم (ص) درباره ماه رجب و اهمیت زیاد این ماه در اسلام سبب شد شوق مومنان از بهره‌مندی از این ماه برانگیخته شود.

 

وی به انجام روزه مستحبی در این ماه تاکید کرد و افزود: بسیاری از افراد اهل روزه مستحبی بوده و علی‌رغم داشتن مسئولیت مهم و کارهای سخت، مسائل عبادی در حوزه این ماه را ترک نمی‌کنند.

 

امام جمعه بابل تصریح کرد: مومنان با تحمل گرما و تشنگی ماه رجب سعی میکنند اخلاق‌شان را کریمانه‌تر کرده تا با ماه‌های دیگر فرق داشته باشد.

 

روحانی با اشاره به سالروز تشکیل ارتش جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری رکن رکین دفاع از ملت است که نقش موثری در پیروزی انقلاب ایفا کرد.

 

این مسئول یادآور شد: ارتش در مبارزه با ضد انقلاب پس از پیروزی سعی کرد تا با تمام وجود از ذره ذره این خاک دفاع کند و در طول هشت سال دفاع مقدس خدمات و جان‌فشانی بسیاری برای خود به ثبت برساند.

 

وی افزود: سپاه یک نعمت الهی برای انقلاب بود و جان‌فشانی آن‌ها در عرصه‌های مختلف انقلاب و دفاع از عزت و شرف ملت، وصف نشدنی است.

 

خطیب جمعه بابل با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید در آستانه فصل کشاورزی آماده‌باش باشد، ادامه داد: آماده‌سازی مراحل ابتدای کشت و کار برنج امری ضروری است که جهاد کشاورزی باید به آن توجه جدی داشته باشد.

 

روحانی با بیان اینکه کشاورزی در نگاه الهی ارزشمندترین کار است که سبب نزول رحمت الهی می‌شود، بیان کرد: تمام ادارات مربوط به حوزه کشاورزی از جمله ادارات سه‌گانه آب اعم از بهره‌برداری و توزیع آب سعی کنند تا به بهترین شیوه به خدمات‌رسانی کشاورزان بپردازند.

 

وی به توزیع دقیق نهادهای کشاورزی تاکید کرد و یادآور شد: باید شرایط بهتر برای کشاورزان بسازیم تا آن‌ها در کشت و کار و تولید ملی و کشاورزی که رکن اصلی اقتصاد است دل‌گرم‌تر شوند.

 

امام جمعه بابل با اظهار تاسف از حضور زنان در ورزشگاه‌ها، تصریح کرد: جای تعجب است چگونه معاون رئیس‌جمهور علی‌رغم داشتن مشکلات زیاد زنان، اظهار می‌کند که صدر مطالبات زنان حضور در ورزشگاه‌های مردان است.

 

وی ادامه داد: انگار زنان معضلی ندارند و فقط مانده مثل مردها در ورزشگاه‌ها حاضر شوند و مردان را تماشا کرده و تشویق کنند، جای تاسف است که علی‌رغم سه دهه فریادها بر کم‌رنگ‌تر شدن مسئله حجاب و عفاف در جامعه، مسئولان غافلانه از کنار آن می‌گذرند و گوش‌های ناشنوا دارند.

 

روحانی با اشاره به اینکه صدر مطالبات زنان و مردان جامعه ترویج عفاف و حجاب است و انتظار می‌رود بر وزنه حجاب افزوده شود، اظهار کرد: بسیاری از مراجع تقلید حرمت نگاه زن به بدن نیمه برهنه مردان را مورد تاکید قرار دادند، اما برخی می‌خواهند حیا را در جامعه کم‌رنگ کنند، آیا این مسئله در صدر مسائل زنان است یا مسئله طلاق که از بی‌تدبیری در دو دهه قبل در جامعه اتفاق افتاده و نگران‌کننده است.

 

امام جمعه بابل با اشاره به سالگرد مرحوم فقید حجت‌الاسلام هادی روحانی که مصادف با شهادت حضرت هادی (ع) نیز است، گفت: این مراسم با حضور دادستان کل کشور روز چهارشنبه دوم اردیبهشت از ساعت 17 در مدرسه خاتم‌الانبیاء بابل برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها