نایب رئیس گروه دوستی-پارلمانی ایران و کویت گفت: یافتن راه‌حل سیاسی برای مسائل منطقه از اهمیت فراوانی برخوردار است.
کد خبر: ۸۵۱۱۷۶۹
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خانه ملت، احمد آریایی‌نژاد نایب رئیس گروه دوستی-پارلمانی ایران و کویت در ادامه سفر به این کشور حاشیه خلیج‌فارس با شیخ «صباح الخالد الاحمد الصباح» وزیر خارجه کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.

آریایی‌نژاد در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه ارتباطات دوستانه دو کشور بر لزوم گسترش مناسبات فیمابین تأکید کرد و اظهار داشت: وجود استعداد‌ها و توانمندی‌های دو کشور، ظرفیت مناسبی برای افزایش سطح مبادلات تجاری، اقتصادی و فرهنگی ایجاد کرده است که می‌بایست از آنها در جهت منافع دو ملت ایران و کویت بهره برد.

وی افزود: گسترش ارتباطات پارلمانی نقش مؤثری در تحکیم و تقویت روابط دوستانه دو کشور دارد و گروه دوستی-پارلمانی ایران و کویت در مجلس شورای اسلامی برای تحقق این مهم تلاش می‌کند.

نایب رئیس گروه دوستی-پارلمانی ایران و کویت در ادامه این دیدار از پیگیری‌های وزارت خارجه کویت که ریاست کمیسیون مشترک دو کشور در طرف کویتی را بر عهده دارد در زمینه تحقق توافقات و اهتمام بر افزایش سطح تعاملات دوستانه ایران و کویت تقدیر کرد.

آریایی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش افزایش بحران و جنگ در منطقه را به ضرر تمامی کشورها خواند و گفت: یافتن راه حل سیاسی برای مسائل منطقه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی در پایان بر لزوم رایزنی و مشورت مقامات دو کشور در مسائل دو جانبه و منطقه‌ای تأکید کرد.

«شیخ مباح الخالد الاحمد الصباح» وزیر خارجه کویت نیز در ادامه این دیدار بر نقش مؤثر دیپلماسی پارلمانی در گسترش تعاملات دو کشور تأکید کرد و افزود: نقش گروه‌های دوستی-پارلمانی در مجالس دو کشور برای تقویت ارتباطات در تمامی زمینه‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی در ادامه با تأکید بر جایگاه ویژه ایران در سیاست خارجی کویت، تصریح کرد: ما معتقدیم جمهوری اسلامی ایران کشور همسایه و مهم ماست که منافعی در منطقه دارد و به آن احترام می‌گذاریم.

وزیر خارجه کویت در بخش دیگری از سخنانش به تحولات اخیر در خاورمیانه اشاره کرد و افزود: باید دست به دست هم دهیم تا منافع صلح‌آمیز دو کشور در منطقه تحقق یابد و صلح و آرامش را برای دو ملت ایران و کویت تأمین نماییم.

«الصباح» در پایان بر لزوم افزایش رفت و آمد و مذاکره مسئولان دو کشور برای نزدیکی دیدگاه‌ها و تحکیم مناسبات تأکید کرد.

ارسال نظرات