مدیرکل عمرانی نهاد کتابخانه‌ها اولویت فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این دوره را تکمیل طرح‌های ناتمام دانست و گفت:‌ ۳۵۹ باب کتابخانه ناتمام در سراسر کشور وحود دارد که از این میان ۱۰۱ طرح در اختیار نهاد است.
کد خبر: ۸۵۱۱۷۶۶
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴



به گزارش خبرگزاری بسیج ،‌ هوتن والی‌نژاد، مدیرکل عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اولویت فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این دوره را تکمیل طرح‌های ناتمام دانست و گفت: تلاش می‌کنیم تا حد امکان از تصویب طرح‌های جدید عمرانی خودداری کرده و پروژه‌های نیمه تمام را به انجام رسانیم.

هوتن والی‌نژاد درباره پروژه‌های عمرانی در حال ساخت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: بر اساس اطلاعات موجود 359 باب کتابخانه ناتمام در سراسر کشور وجود دارد که بیش از 70 باب به مرحله رشد عمرانی بالای 75 درصد رسیده‌اند.در صورت تکمیل تمام طرح‌های نیمه تمام، حدود 344 هزار متر مربع به مساحت کتابخانه‌های کشور افزوده خواهد شد.

والی‌نژاد مبلغ لازم برای اتمام پروژه‌های ناتمام عمرانی را حدود 230 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: در این میان، حدود 101 طرح در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است که اجرای 14 طرح آن، از پیشرفت بالای 75 درصد برخوردار بوده است؛ پیش‌بینی می‌شود با تلاش مدیران استانی برای جذب منابع مالی از استانداری‌ها، همچنین دریافت قسمتی از نیم درصد شهرداری‌ها تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد. اجرای سایر طرح‌های ناتمام نیز بر عهده دستگاه‌هایی چون اداره کل‌های راه و شهرسازی در استان‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج، بنیاد مسکن، شهرداری، خیرین، و سازمان نوسازی مدارس است.

وی در اشاره به سایر فعالیت‌های اداره کل عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: از دیگر فعالیت انجام شده توسط اداره کل عمرانی نهاد، تهیه و تنظیم دستورالعمل طرح های عمرانی در 26 بند و ارسال آن به استان‌ها است. همچنین طرح آمایش سرزمین که شامل دعوت از مؤسسات دانش بنیان مانند پارک علم و فناوری دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات مشابه به منظور بررسی ریز فضاها، مکان سنجی و نیازسنجی کتابخانه‌ها، که مشترک با بخش معاونت برنامه‌ریزی نهاد انجام خواهد شد، از دیگر فعالیت‌های این بخش است.

مدیرکل عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اولویت فعالیت عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را تکمیل طرح‌های ناتمام عنوان کرد و افزود: بدین منظور "طرح توجیهی فنی و اقتصادی و مجوز احداث پروژه های عمرانی" در کمیته فنی به مدیریت دبیرکل نهاد، تهیه شد و در قالب کتابچه‌هایی در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت. بر اساس این طرح، پروژه جدیدی بدون هماهنگی کمیته فنی و کسب مجوز کتبی از این کمیته در سراسر کشور اجرا نخواهد شد.

والی‌نژاد با تأکید بر نقش مدیران کل استانی در تامین بودجه عمرانی کتابخانه‌ها تصریح کرد: در صورت تأیید آغاز طرح‌های جدید استانی در کمیته فنی نهاد کتابخانه‌ها، مدیران کل استانی باید تلاش کنند تا مسئولیت اجرایی طرح جدید را بر عهده بگیرند.

وی ضمن تأکید بر ارتباط مؤثر مدیران کل استانی با استانداری‌ها، شهرداری‌ها و خیرین ادامه داد: تعامل با شهرداری‌ها برای دریافت به موقع نیم درصد، ارتباط مناسب با استانداری‌ها برای جذب بودجه تملک دارایی استان و همچنین توجه ویژه به خیرین از مهمترین فعالیت‌های تأمین بخشی از بودجه عمرانی کتابخانه‌های استان است.

 

ارسال نظرات