فرماندار شهرستان دهلران گفت: راه اندازی یک مرکز تحقیقاتی کشاورزی برای امکان سنجی کاشت انواع مختلف محصولات کشاورزی در شهرستان دهلران به عنوان قطب کشاورزی استان از ضروریات این منطقه است .
کد خبر: ۸۵۱۱۷۰۵
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج; جلسه هم اندیشی و همفکری با نخبگان و فارغ التحصیلان کشاورزی در راستای ایجاد فرصت های شغلی در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان دهلران برگزار شد .

براساس این گزارش امید علی سبزی فرماندار شهرستان دهلران در این جلسه با اشاره به حساسیت و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص جوانان، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همواره در سخنان خود به لزوم توجه به جوانان و امور آنان از سوی مسئولین تأکید می نمایند .

وی با بیان اینکه جوانان چشم و چراغ این کشور می باشند، افزود: انقلاب اسلامی ایران در سال 57 بخاطر حضور موثر و پررنگ جوانان با رهبری امام راحل به ثمر نشست .

فرماندار شهرستان دهلران با اشاره به اینکه 14 هزار نفر در استان فارغ التحصیل دانشگاهی جویای کار هستند، گفت: یکی از برنامه های اصلی دولت توجه به بحث اشتغال جوانان است چون جوانان نیروی محرک کشور هستند .

وی با اشاره به توجه ویژه دولت به استان ایلام به ویژه شهرستان دهلران خاطر نشان کرد: شهرستان دهلران با تولید 40 درصد از محصولات کشاورزی استان، همواره به عنوان قطب کشاورزی استان ایلام در کشور مطرح است .

سبزی با بیان اینکه 103 هزار هکتار گندم دیم و آبی در شهرستان دهلران کاشت می شود، تصریح کرد: ظرفیت های بالقوه و بالفعل فراوانی در حوزه های مختلف به ویژه در بخش کشاورزی در شهرستان دهلران وجود دارد که می بایست با یک مکانیسم علمی تعریف شده بستر اشتغال را در شهرستان فراهم نمود .

وی با اشاره به وجود اراضی مستعد و بسیار وسیع در شهرستان دهلران، اظهار کرد: می بایست با تعیین و تعریف مبنایی برای بهره گیری فارغ التحصیلان کشاورزی از این اراضی کشاورزی، امید و اشتغال را برای جوانان دهلرانی فراهم نمود .

فرماندار شهرستان دهلران با بیان اینکه در کنار مدرک می بایست مهارت مورد نیاز مدرک نیز وجود داشته باشد، عنوان کرد: راه اندازی یک مرکز تحقیقاتی کشاورزی برای امکان سنجی کاشت محصولات مختلف کشاورزی در منطقه از ضروریات می باشد که مسئولین جهاد کشاورزی استان می بایست نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشند .

ارسال نظرات