رییس جهاد کشاورزی شهرستان دهلران از مراجعه 200 نفر از فارغ التحصیلان کشاورزی دهلرانی برای واگذاری زمین کشاورزی تا کنون خبر داد .
کد خبر: ۸۵۱۱۷۰۰
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، جلسه هم اندیشی و همفکری با نخبگان و فارغ التحصیلان کشاورزی در راستای ایجاد فرصت های شغلی در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان دهلران برگزار شد .

محمد رضا میرزایی رییس جهاد کشاورزی شهرستان دهلران در این جلسه گفت: از 5 هزار هکتار از اراضی دشت سمیده، 2 هزار هکتار از این اراضی از طریق منابع طبیعی به ایثارگران واگذار شد که براساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی 3 هزار هکتار باقیمانده می بایست به شرکت جهاد نصر خراسان واگذار می شد .

وی ادامه داد: با پیگیری ها و مکاتبات صورت گرفته و مقاومت مسئولین استانی و شهرستان با واگذاری این اراضی به جهاد نصر، این موضوع تا کنون منتفی شده است .

رییس جهاد کشاورزی شهرستان دهلران اظهار کرد: مقرر گردید که قسمتی از اراضی کشاورزی دشت سیمده به فارغ التحصیلان کشاورزی دهلرانی واگذار شود که به ازای هر نفر 7/5 تا 10 هکتار زمین کشاورزی در قالب گروه های 5 نفره به فارغ التحصیلان کشاورزی واگذار خواهد شد .

وی با بیان اینکه تا کنون 200 نفر از این افراد مراحل ارائه درخواست و تشکیل پرونده آنها صورت گرفته است، افزود: بعد از اتمام سیکل اداری متقاضیان دریافت زمین کشاورزی، مالکیت اراضی مشخص، بازدید میدانی توسط امور آب منطقه ای استان، ارائه کروکی مورد نظر جهت تأمین منابع آبی و در انتها گروه بندی و واگذاری این اراضی بصورت کشت و صنعت صورت خواهد گرفت .

میرزایی با اشاره به مشکل تأمین آب اراضی بخش سمیده، خاطر نشان کرد: 50 هزار هکتار زمین زراعی در دشت عباس وجود دارد که اگر 20 هزار هکتار از این اراضی دشت عباس میزان آب آنها کاهش یابد مشکلی برای تأمین آب اراضی سمیده نخواهیم داشت .

وی با بیان اینکه در سال های گذشته واگذاری زمین به فارغ التحصیلان کشاورزی به صورت متفرقه صورت گرفته است عنوان کرد: فارغ التحصیلان کشاورزی می بایست با تکیه بر علم و توانایی فنی خود با ارائه مشاوره های فنی و تخصصی به کشاورزان به دنبال راه اندازی صنعت کشاورزی در منطقه باشند .

رییس جهاد کشاورزی شهرستان دهلران یادآور شد: به فضل الهی و با حمایت مسئولان شهرستان و استانی به دنبال راه اندازی مجتمع کشاورزی کشت و صنعت در شهرستان دهلران هستیم که امیدواریم با عنایت دولت به مناطق محروم و توسعه نیافته این مطالبه فارغ التحصیلان دهلرانی مححق شود .

وی خاطر نشان کرد: تشکیل تعاونی های فارغ التحصیلان کشاورزی به منظور ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای فارغ التحصیلان بخش های مختلف کشاورزی از دیگر برنامه های جهاد کشاورزی دهلران برای جوانان دهلرانی می باشد .

وی ادامه داد: یکی از اهداف تشکیل تعاونی فارغ التحصیلان کشاورزی تقویت بازرگانی در حوزه کشاورزی است به طوری که خرید و فروش محصولات کشاورزی به دست خود فارغ التحصیلان صورت گیرد.

ارسال نظرات